• tillklaras

    Vi som väntar tvillingar höst/vinter-15!

    Jag hittade ingen tråd för oss, så nu startar jag en själv!:)

    Vi fick reda på att vi väntar tvillingar i november i år och det känns superläskigt, fantastiskt och så otroligt spännande!

    Vi har två barn sedan innan, en dotter på tre år och en änglason.

    Vilka är med mig på denna resa?!

  • Svar på tråden Vi som väntar tvillingar höst/vinter-15!
  • lillajag2015

    Jag är med dig. Väntar tvåäggstvillingar i mitten på nov. Det blir våra enda barn och vi är fantastiskt lyckliga. 

  • tillklaras

    Jippie!:)

    Välkommen! Hur mår du?

    Jag mår omvartannat hur bra som helst, om vartannat riktigt trött, illamående och allehanda krämpor..

    Jag hade underligt nog gissat att de skulle vara två på grund av de vansinnigt tidiga symptomen. Jag plusade med digitalt på Bim -4 och mådde så otroligt underligt, jämfört med tidigare graviditeter.

    När du säger ända barn, menar du då första eller tänker ni stanna vid dessa två?kul att du hittade hit!, nu hoppasci att fler gör det också:)


    lillajag2015 skrev 2015-04-11 10:02:37 följande:

    Jag är med dig. Väntar tvåäggstvillingar i mitten på nov. Det blir våra enda barn och vi är fantastiskt lyckliga. 


  • lillajag2015

    Jag mår väldigt illa stundtals. Främst när jag rör på mig. Trött är jag också och har en del molvärk. 

    Dessa två blir vår enda barn eftersom vi har väldigt svårt att få barn. Vi har gjort 6 st provrörsbefruktningar och detta var vårt sista försök och vi fick maximal utdelning. Vi visste att det fanns en chans att vi skulle få två då vi satte in två embryon men aldrig trodde vi att att vi skulle lyckas få ens ett barn. 

    Vi träffade vår läkare i torsdags som bekräftade två fina foster med bra hjärtslag och fosterrörelser. På fredag ska vi träffa vår barnmorska för första gången. 

  • mandis82

    Jag väntar tvillingar, bf ca 5 september, de kommer väl tidigare än så.

    Har dock mått hur bra som helst!! Det enda jag led av var avgaser och inget kaffe! Dessa gossar är våra första <3

  • tillklaras

    Wow. Stort dubbelt grattis. Vilken resa ni har fått göra!

    Jag är glad att det gick tillslut:)

    Vi har inskrivning först 5:e maj. Det bara blev så, men det känns väldigt långt borta.


    lillajag2015 skrev 2015-04-12 11:31:31 följande:

    Jag mår väldigt illa stundtals. Främst när jag rör på mig. Trött är jag också och har en del molvärk. 

    Dessa två blir vår enda barn eftersom vi har väldigt svårt att få barn. Vi har gjort 6 st provrörsbefruktningar och detta var vårt sista försök och vi fick maximal utdelning. Vi visste att det fanns en chans att vi skulle få två då vi satte in två embryon men aldrig trodde vi att att vi skulle lyckas få ens ett barn. 

    Vi träffade vår läkare i torsdags som bekräftade två fina foster med bra hjärtslag och fosterrörelser. På fredag ska vi träffa vår barnmorska för första gången. 


  • tillklaras

    Välkommen!:)

    Underbart med fler fina blivande tvillingföräldrar:)

    Vilken vecka är du i nu?


    mandis82 skrev 2015-04-12 11:38:41 följande:

    Jag väntar tvillingar, bf ca 5 september, de kommer väl tidigare än så.

    Har dock mått hur bra som helst!! Det enda jag led av var avgaser och inget kaffe! Dessa gossar är våra första <3


  • tillklaras

    Och! Mitt heta tips: Facebook-gruppen Tvillingar 2015. Jag gick med för ett par dagar sedan och det känns som en väldigt välkomnande plats. Det är en sluten grupp så ni måste söka medlemskap.

    Jag hoppas att vi ses där snart!

    Jag heter Klara Lindahl där:)

  • Diidii
    Hej! alla där ute som också väntar tvillingar precis som jag :)
    För 8 månader sen fick både jag och min fästman ett besked om att vi väntade tvillingar.Det var en chock för oss men nu är vi glada och stolta över situationen. Och det är så här att jag pluggar till sjuksköterska och jag håller på att skriva min C uppsats som handlar om gravida kvinnors upplevelse av att vänta tvillingar. För att kunna gå vidare med uppsatsen så behöver  jag intervjua gravida eller kvinnor som har tvillingar. Skulle vara väldigt tacksam om det fanns snälla kvinnor där ute som kan ställa upp och hjälpa mig :)
  • supertrouper

    Här väntas det också tvillingar (2-äggs), bf 7 september. Var på RUL för 1.5 vecka (v18+1) då allt såg perfekt ut. Är extremt trött, troligtvis mest pga sömnsvårigheter som började för några veckor sen, och lite foglossning men annars mår jag numer rätt bra.

    Diidii - inboxa mig så ställer jag gärna upp.

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar höst/vinter-15!