• Anonym (TS)

    Hur röker man cigarrer?

    Jag fick en låda cigarrer (arture fuente hemingway short story heter de) av en kompis när jag fyllde 21. Så nu måste jag lära mig hur man röker dem. Är det bara att tända och köra? Drar man halsbloss? 

  • Svar på tråden Hur röker man cigarrer?
  • Anonym (TS)
    Anonym (WT) skrev 2015-04-12 17:35:31 följande:
    Börja inte röka! Det var en dum present.
    WT?

    Med tanke på att de kostade runt tusenlappen tänker jag varken slänga eller ge bort dem. 
  • Anonym (WT)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-12 17:40:39 följande:
    WT?

    Med tanke på att de kostade runt tusenlappen tänker jag varken slänga eller ge bort dem. 
    Cancerframkallande stinkpinnar för 1000 spänn. Jag är inte imponerad och de borde inte du heller vara. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (WT) skrev 2015-04-12 17:52:57 följande:
    Cancerframkallande stinkpinnar för 1000 spänn. Jag är inte imponerad och de borde inte du heller vara. 
    Det är din åsikt. Jag bad om råd, inte åsikter.
    Som Dr Nail sa, man andas inte in röken.
  • Anonym (WT)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-12 18:01:53 följande:
    Det är din åsikt. Jag bad om råd, inte åsikter.
    Som Dr Nail sa, man andas inte in röken.
    Skulle aldrig drömma om att ge någon råd hur man röker! Att rökning är cancerframkallande är inga åsikter -- det är fakta. Även om du inte drar ner röken i lungorna sprider sig röken till andra i närheten och jag tror att de bryr sig noll i vad cigarrerna kostade när de tvingas andas in din rök i lungorna. De kan inte blåsa röken som du kan.
  • Anonym (TS)
    Anonym (WT) skrev 2015-04-12 18:33:32 följande:
    Skulle aldrig drömma om att ge någon råd hur man röker! Att rökning är cancerframkallande är inga åsikter -- det är fakta. Även om du inte drar ner röken i lungorna sprider sig röken till andra i närheten och jag tror att de bryr sig noll i vad cigarrerna kostade när de tvingas andas in din rök i lungorna. De kan inte blåsa röken som du kan.
    Men om du inte har några råd behöver du väl inte skriva i tråden? Går du fram till alla som röker och säger att rökning är cancerframkallande? Jag tror att de vet hur hälsofarligt det är.

    Var tror du att jag ska röka cigarrerna? Tror du jag tänker ställa mig i busshållplatsen bland folk? Tror inte det är det bästa sättet att avnjuta en cigarr. 
  • LauraPalmer

    Dra inte halsbloss, smaka bara på röken En cigarr vid speciella tillfällen är alltid trevligt. Eller en cigarill för den delen.

  • athanatos

    Hur förvarar du dom nu? Tänk på att dom torkar ut rätt snabbt om du inte förvarar dom rätt.

    När du ska snoppa av den, börja försiktigt och ta mer om du behöver det. Ta en vass sax, det blir enklast

    Om den har en gördel så plocka av den försiktigt, sitter den hårt kan du vänta tills du har rökt ner till den för då brukar de ha lossnat lite av värmen..

    Se till att ha något sött i närheten, för risken är ganska stor att du kommer att bli illamående av nikotinet. Något sött hjälper mot illamåendet.

    Om du släcker den så ta upp rökandet så snabbt du kan, den får annars väldigt snabbt en sur smak.

  • Anonym (TS)
    athanatos skrev 2015-04-12 21:14:41 följande:
    Hur förvarar du dom nu? Tänk på att dom torkar ut rätt snabbt om du inte förvarar dom rätt.

    När du ska snoppa av den, börja försiktigt och ta mer om du behöver det. Ta en vass sax, det blir enklast

    Om den har en gördel så plocka av den försiktigt, sitter den hårt kan du vänta tills du har rökt ner till den för då brukar de ha lossnat lite av värmen..

    Se till att ha något sött i närheten, för risken är ganska stor att du kommer att bli illamående av nikotinet. Något sött hjälper mot illamåendet.

    Om du släcker den så ta upp rökandet så snabbt du kan, den får annars väldigt snabbt en sur smak.
    Jag fick med en humidor, så de håller väl några månader åtminstone. 

    Tack för tipsen! 
  • Anonym (TS)
    LauraPalmer skrev 2015-04-12 21:05:43 följande:
    Dra inte halsbloss, smaka bara på röken smile1.gif En cigarr vid speciella tillfällen är alltid trevligt. Eller en cigarill för den delen.
    Cigariller fick jag också. Röker man dem som vanliga cigaretter, eller som cigarrer?
  • LauraPalmer
    Anonym (TS) skrev 2015-04-13 11:35:20 följande:
    Cigariller fick jag också. Röker man dem som vanliga cigaretter, eller som cigarrer?
    Jag röker dom som vanliga cigaretter. Tar inte lika djupa halsbloss dock, röken är rätt tjock.
  • athanatos
    Anonym (TS) skrev 2015-04-13 11:35:20 följande:
    Cigariller fick jag också. Röker man dem som vanliga cigaretter, eller som cigarrer?
    Det finns inga regler för hur du ska röka saker, du röker precis som du själv vill. Du kan dra halsbloss på cigarrer också om du vill.
Svar på tråden Hur röker man cigarrer?