Inlägg från: Anonym (acc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (acc)

Hålla inne på umgänget

Ts jag vet att det inte är det som du frågar om men är ditt barns diagnoser av ärftlig typ? I så fall, har du funderat på om ditt ex kan ha samma typ av svårigheter?

Jag tänker på att som du beskriver ditt ex beteende så verkar det inte helt "normalt". Och om exet har samma typ av svårigheter som barnet så kanske det kan vara en nyckel för dig att förstå hans beteende och kanske kunna hantera det? Jag menar det inte alls som en ursäkt för exet utan som ett tips åt dig. Ta det för vad det är, en vild gissning baserad på egen erfarenhet.

• Anonym (acc)
    Anonym (Mother) skrev 2015-04-13 21:31:54 följande:

Han har ingen fastställd diagnos men jag har misstänkt att det finns något där så du är inte helt fel ute.

Jag har verkligen försökt ALLT, formulerar mig lättbegripligt och är ständigt påminnande men som du skriver en diagnos är ingen ursäkt att bete sig som ett rövhål.

Jag har inga bra råd egentligen. Mitt ex har egna problem som gör att han brister i omsorg men han har viss egen insikt i sina problem och följer med på besök hos barnpsykolog då och då så det är ju skillnad.

Men... försök håll dig "kall" och saklig. Dokumentera och rådgör med barnets läkare och familjerättten. Kanske involvera socialen med tanke på att barnet inte mår bra hos honom? Kanske de kan nå fram till honom fast du inte kan? Försök fokusera stenhårt på vad ditt barn mår bra av. Och lycka till!
Svar på tråden Hålla inne på umgänget