Hålla inne på umgänget
Hej TS,
Tolkar fråndet du skriver att du har enskild vårdnad och inget fastställt umgänge.
Ditt primära ansvar är ditt barn. Jag vet inte vad ditt barn lider av, alltid tråkigt oavsett, men uppenbarligen finns det tydliga rekommendationer. Säg att barnet hade varit hos mig och jag inte hade följt rekommendationerna då hade du aldrig låtit ditt barn vara hos mig igen.
Du ska tänka på samma sätt om pappan. Indirekt så är du medskyldig till bristande vård (kan vara på snudd till misshandel) av barnet. Så måste du tänka.
Jag hade bokat ett enkilt möte med socialförvaltningen eller FR. Jag hade förberätt mig sakligt med läkarrekommendationer, vilka försök som du har gjort för att nå fram till pappan, bokade möten han ej medverkat i etc etc.
Sen hade jag sakt att som enskild vårdnadshavare måste jag sätta barnets hälsa före barnets rätt till pappan i och med att pappan inte följer vad som är sagt.
Jag hade också sagt att du INTE motsätter dig att barnet träffar pappan under dagtid utan övernattning under övervakning om socialen kan tillhandahåll det för att inte riskera barnets hälsa.
Tills dess att det är ordnat kommer barnet inte att få åka till sin pappa men att pappan är välkommen hem till er för att träffa barnet under en fika samt gärna kan ringa.
Så hade jag gjort...