• ericssonsarah

    HJÄLP - byte av simkort?

    Hej! Hoppas att någon kan hjälpa mig här, är så fruktansvärt oteknisk.
    Jag beställde hem en iPhone 6 idag från Telia (hade 4s sen innan) och de ska skicka med ett nytt simkort också, eftersom det gamla inte passar. Jag kommer ha kvar mitt telefonnummer. Men vad händer med mitt gamla simkort när jag aktiverar det nya? Kommer det sluta fungera bara?
    Jag ska dessutom sälja min 4s till min pappa, behöver han då införskaffa ett nytt simkort till den? Så tacksam för hjälp!!

  • Svar på tråden HJÄLP - byte av simkort?
  • zZzZz

    Ja, ditt gamla simkort kommer bli inaktivt när ditt nya blir aktivt, du kan fortfarande sätta in det i en telefon och komma åt sparade kontakter osv, men simkortet går inte att använda...

    Samt har inte din far ett simkort som passar din gamla 4s, så ja, då måste han skaffa ett nytt..

    När jag köpte min Z3 så gick jag från MicroSim till NanoSim, men tele2 hos elgiganten aktiverade ett nanosim åt mig, så jag kunde gå därifrån med en fungerande telefon :)

  • ericssonsarah
    zZzZz skrev 2015-04-13 14:48:06 följande:

    Ja, ditt gamla simkort kommer bli inaktivt när ditt nya blir aktivt, du kan fortfarande sätta in det i en telefon och komma åt sparade kontakter osv, men simkortet går inte att använda...

    Samt har inte din far ett simkort som passar din gamla 4s, så ja, då måste han skaffa ett nytt..

    När jag köpte min Z3 så gick jag från MicroSim till NanoSim, men tele2 hos elgiganten aktiverade ett nanosim åt mig, så jag kunde gå därifrån med en fungerande telefon :)


    Tack för svaret! Då ska jag säga åt min pappa att han behöver ett nytt simkort, med tanke på att han fortfarande använder knappmobil så behöver han väl hjälp... :)
Svar på tråden HJÄLP - byte av simkort?