Inlägg från: Anonym (haha!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (haha!)

Min man får inte skiljas från mig enligt mig!!

Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-04-14 08:53:23 följande:

Man får inte alls skilja sig hur som helst. Ni fattar ingenting så seriöst va bara tyst o gå iväg eller nåt. Man ska ha uppsåt osv gör att skiljas och allt. Min väninna läste lite kurser i juridik och ekonomi så jag lyssnas mer på henne än er. Väx upp.

1. Du har vart otrogen.

2. Man får skiljas av vilken anledning som helst. Vägrar du skriva på papperna så kan han skicka in dom ändå, sen får han vänta 6 månader och så går den igenom ändå. Även om du inte vill. I Sverige behöver ingen som inte vill vara gift vara gift.
  • Anonym (haha!)
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-04-16 00:59:22 följande:

Jag har läst era svar. Jag tycker ni är patetiska och att ni ska hålla flabben. Ni vet ingenting. Min väninna har läst juridikkurser och vet mer än er. Ni är lekmän, inte jurister. Ni hänvisar till enskilda paragrafer i lagen och påstår att så är gällande rätt. Nej, det är inte så man studerar juridik. När man löser juridiska problem ska man se lagen, förarbeten, praxis och doktrin i ett sammanhang...inte genom att plocka ut enskilda paragrafer. Paragrafer säger ytterst lite om gällande rätt! Men det vet ju i och för sig inte ni eftersom ni är lekmän och inte jurister.

Vidare tycker jag många av er verkar väldigt avundsjuka eftersom ni säkert bedragit era partner och er partner lyckades skilja sig från er. Nu vill ni med ert svarta öga att min man också ska lyckas skilja sig från mig...bara för att ni fick gå igenom det.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag hoppas verkligen att du skojar!

Åh du kan inte hindra din man från att ta ut papperna. Det är bara för honom att göra det, ensam. Vill du inte skriva under så krävs bara hans underskrift. Ingen blir i sverige tvingad att vara gift. Det är helt frivilligt. Och även om man behöver giltigt skäl så han har ju det. Du har vart otrogen!
  • Anonym (haha!)
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-04-16 15:23:32 följande:

Ni fattar ändå ingenting. Ni är lekmän. Lär er och väx upp

Om du på riktigt tror på det här så är det riktigt synd om dig. Och det blir nog en riktig chock för dig när din man faktiskt får igenom skilsmässan.
  • Anonym (haha!)
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-05-07 23:02:23 följande:

Nej han vågar inte. Det räckte med ett samtal. Du vet väldigt lite lilla du.

Ett samtal vart? Varför vågar han inte? Vad har du hotat honom med? För att det där om att det är ett lagbrott att skiljas är bara skisnack! Du är inte riktigt frisk.
  • Anonym (haha!)
    Felizia7 skrev 2015-05-08 14:27:31 följande:

Vet inte vilket som är roligast, ts eller de förfasade svar som följer denna, förstår ni inte att detta är ett skämt.. bästa tråden jag sett på FL!  

Tror dom flesta fattar det, men om.ingen svarar/säger emot ts så kommer tråden att dö ut och då är det roliga över.
  • Anonym (haha!)
    Anonym (skiljsmässa?) skrev 2015-05-08 16:58:14 följande:

Hon vegrar lämna över skiljsmässopapperna till mig.

Buh... säger jag bara..

Då får du väl helt enkel skriva ut egna och själv lämna in dom. Vill man så kan man.
Svar på tråden Min man får inte skiljas från mig enligt mig!!