Inlägg från: Inte jag |Visa alla inlägg
  • Inte jag

Min man får inte skiljas från mig enligt mig!!

Visst kan han få skilja sig från dig. Du har varit otrogen och det är en giltig anledning till att vilja skiljas. Du kan inte vara riktig sann. Du ska nog inte lyssna så mycket på din vän heller

• Inte jag
    Betty Boop skrev 2015-04-15 20:05:24 följande:
    Var har din väninna läst juridik? I Ankeborg?
    Säkert på fängelset Sing-Song där björnligan satt. =)
  • Inte jag
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-04-16 00:59:22 följande:

Jag har läst era svar. Jag tycker ni är patetiska och att ni ska hålla flabben. Ni vet ingenting. Min väninna har läst juridikkurser och vet mer än er. Ni är lekmän, inte jurister. Ni hänvisar till enskilda paragrafer i lagen och påstår att så är gällande rätt. Nej, det är inte så man studerar juridik. När man löser juridiska problem ska man se lagen, förarbeten, praxis och doktrin i ett sammanhang...inte genom att plocka ut enskilda paragrafer. Paragrafer säger ytterst lite om gällande rätt! Men det vet ju i och för sig inte ni eftersom ni är lekmän och inte jurister.

Vidare tycker jag många av er verkar väldigt avundsjuka eftersom ni säkert bedragit era partner och er partner lyckades skilja sig från er. Nu vill ni med ert svarta öga att min man också ska lyckas skilja sig från mig...bara för att ni fick gå igenom det.

Hon kan inte ha läst en enda kurs eftersom vi verkar mer än henne. Har du inte undrat varför människor i Sverige skiljer sig? Så du kanske ska läsa på lite innan du säger något. Kan du ge oss dessa paragrafer du snackar om? Vi vill så gärna läsa dom. Hoppas att din man är vettigare och kan skilja sig från dig
  • Inte jag
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-04-16 15:12:55 följande:

Domstolen vill inte att man skiljer sig hej vilt, sa min väninna. Det kostar pengar för staten. Och därför har domstolen en "hemlig" lag som inte är öppen för alla.

Jag vet flera som har skilt sig när kärleken är slut så man kan skilja sig hur man vill och inget som domstolen bestämmer att man inte får skilja sig. Du hade ett uppsåt att vara otrogen så du kan inte bestämma om du ska fortsätta vara gift eller inte. Han kan ta ut skilsmässa om han vill.
  • Inte jag
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-04-16 15:23:32 följande:

Ni fattar ändå ingenting. Ni är lekmän. Lär er och väx upp

Vi vekar ju veta mer än vad du och din vän gör
  • Inte jag
    Inte jag skrev 2015-04-16 17:40:00 följande:

Vi vekar ju veta mer än vad du och din vän gör

Verkar ska det stå
  • Inte jag
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-04-18 10:56:55 följande:

Han ska inte och får inte skiljas. Jag kan polisanmäla för lagbrott om jag vill till och med och jag kan angripa med vilka medel som helst. Så snacka inte. Ni borde ta en kurs i vett och etikett för ni vet inte hur ni beter er. Jag slår vad om att många av er är svartsjuka eftersom ni är bedragare som haft sex med andra och era män eller kvinnor har lämnat er för att ni inte visste hur ni skulle hålla kvar dem. Ni inser inte heller vad ordet social betyder så ni behöver ta en kurs i läsförståelse. Och ni verkar också ha tappar en förankring i något som jag inte orkar berätta för er nu.

Varv i avböjer står det att han inte får skiljas? Du har varit otrogen och han vill inte vara gift med dig längre och får därför skiljas. Du kan inte polisanmäla honom för det. Polisen kommer bara att skratta åt dig. Din kompis driver bara med dig.
  • Inte jag

Hur har det gått TS? Har din man fått sin vilja igenom och skickat in skilsmässopapprena än?

• Inte jag
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-05-07 22:53:10 följande:
    Han får inte skilja sig från mig. Jag har ordnat att han inte vågar skilja sig från mig.
    Vad har du gjort då? Hotat honom då eller? För han kan fortfarande skilja sig från dig. Trots att du inte vill det
  • Inte jag
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-05-07 23:02:23 följande:
    Nej han vågar inte. Det räckte med ett samtal. Du vet väldigt lite lilla du.
    Nej jag vet väldigt mycket. Varför vågar han inte då? Jag skulle inte vilja vara gift med dig. Du verkar vara störd
Svar på tråden Min man får inte skiljas från mig enligt mig!!