• Anonym (Inte skiljas)

Min man får inte skiljas från mig enligt mig!!

Min man och jag har hamnat i en konflikt. Han vill skiljas eftersom han påpekat att jag varit otrogen mot honom. Jag har nämligen råkat ha lite sex med män. Jag anser inte att det är otrohet och därför får han inte ta ut skiljsmässa med mig. Otrohet blir det om den partnern som har sex med annan än sin partner själv anser att det är otrohet. Således måste jag själv anse att det jag har gjort är otrohet, annars blir det inte otrohet utan enbart culpa (vårdslöshet)...jag har för mig att det står i någon lag. Att det ska krävas uppsåt från min sida och att detta uppsåt syftar till att ge mig medvetenhet att bedra min partner. Annars kan jag inte bli skiljad av man. Min väninna berättade för mig om att hon hört att denna lag finns och jag tror jag har hört något liknande förut också.

Det händer i alla (eller många) äktenskap att någon partner har sex med någon annan. Betyder det otrohet då? -nej, det är bara sex som man kanske bara råkade ha, att det var en olycka eller att man var förvirrad eller ledsen. Detta har jag försökt förklara för min man...att han inte ska se hårt på händelsen. Jag ska aldrig mer ha sex med någon mer om han verkligen inte vill det. Det har jag sagt till honom men han vägrar lyssna. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag vill inte skiljas.

• Svar på tråden Min man får inte skiljas från mig enligt mig!!
  • Jennie med ie
    Anonym (Idioti) skrev 2015-04-15 08:54:34 följande:

"Råkade ha sex med lite olika män". Vadå gick du naken och snubblade och satte dig direkt på snoppen eller?

It could happen!!
  • Anonym (...)
    Anonym (Idioti) skrev 2015-04-15 08:54:34 följande:

Hahahahah....

"Råkade ha sex med lite olika män". Vadå gick du naken och snubblade och satte dig direkt på snoppen eller?

Jävla troll alltså.. Hade du varit verklig hade jag mått dåligt för din mans skull, fyfan för en idiot till fru som dig!

Ha ha ha ???????????? så måste det vara. Och av en ren händelse så råkade den man också springa omkring naken. Och inte bara en gång utan flera gånger. Sicken otur ts har! ????????????
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2015-04-15 10:54:04 följande:
    Ha ha ha ???????????? så måste det vara. Och av en ren händelse så råkade den man också springa omkring naken. Och inte bara en gång utan flera gånger. Sicken otur ts har! ????????????
    Öh gjorde smiley gubbar inte frågetecken. Men ja ja
  • KäntBärtil

Varför antar ni att det är en trolltråd?

• Anonym (Trollmataren)
    Rikard skrev 2015-04-15 07:18:16 följande:
    Japp. Skiljsmässa är ett slags mässa man har i kyrkan i samband med skilsmässa.
    Man får dock vara på sin vakt så men inte blandar ihop det med skilsmessa; alltså när man skickar ett sms om att man vill separera.
    Tur att de finns folk som orkar klargöra saker. Jag trodde det handlade om att s.a.s."mässa ut" att man skiljer sig från mängden, som t.ex. tillhöra en grupp som "råkar ha sex" ...
  • Förtryckt
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-04-14 05:50:40 följande:

Min man och jag har hamnat i en konflikt. Han vill skiljas eftersom han påpekat att jag varit otrogen mot honom. Jag har nämligen råkat ha lite sex med män. Jag anser inte att det är otrohet och därför får han inte ta ut skiljsmässa med mig. Otrohet blir det om den partnern som har sex med annan än sin partner själv anser att det är otrohet. Således måste jag själv anse att det jag har gjort är otrohet, annars blir det inte otrohet utan enbart culpa (vårdslöshet)...jag har för mig att det står i någon lag. Att det ska krävas uppsåt från min sida och att detta uppsåt syftar till att ge mig medvetenhet att bedra min partner. Annars kan jag inte bli skiljad av man. Min väninna berättade för mig om att hon hört att denna lag finns

Worst. Trolling thread. Ever. 0/0.
    "I haven't got time for this Mickey Mouse bullshit!"
  • Förtryckt
    FuckGoggleAskMe skrev 2015-04-14 07:36:40 följande:

Oroa dig inte, om man råkar ha sex med fel person, brukar det gå på drulleförsäkringen,

Du menar inte Druleförsäkringen?

*my sides have left the building*
    "I haven't got time for this Mickey Mouse bullshit!"
  • fluu

Jag förstår honom fullt ut. Man "råkar" inte ha sex med någon och det är otrohet.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Fjärilslarv

"2 § Vill bara en av makarna att äktenskapet skall upplösas, har den maken rätt till äktenskapsskillnad endast efter betänketid.

3 § Betänketiden inleds när makarna gemensamt ansöker om äktenskapsskillnad eller när den ena makens yrkande om äktenskapsskillnad delges den andra maken. Har betänketiden löpt under minst sex månader, skall dom på äktenskapsskillnad meddelas om någon av makarna då framställer ett särskilt yrkande om det. Har ett sådant yrkande inte framställts inom ett år från betänketidens början, har frågan om äktenskapsskillnad fallit. Avvisas talan om äktenskapsskillnad eller avskrivs målet, upphör betänketiden.

Källa: Äktenskapsbalken
    , kap 5.

Svar på tråden Min man får inte skiljas från mig enligt mig!!