Inlägg från: Anonym (Kanske funkar?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kanske funkar?)

    HJÄLP mig! söker svar på min konstiga ägglossning

    Hej Krummelur! Lite sent svar kanske men jag ville bara tipsa dig om att börja ta din vilotemp varje morgon, du har säkert läst om metoden (?), finns jättebra appar där du kan skriva in din temp och sen är det bra mycket lättare att se om du har haft ägglossning eller inte. Jag hade själv ett tidigt missfall, och efter det var mina cykler helt skumma. Ägglossningen kom på helt andra dagar än vad den brukar göra och om jag inte hade tagit min vilotemp så hade jag aldrig förstått när ÄL var. Då kollade jag ändå flytningar, ägglossningstester två ggr/dag och kände på min livmodertapp. Det var väldigt skumma signaler, jag kunde ha stegring på stickorna och galna flytningar i flera dagar och då trodde jag ju att jag skulle ha ÄL, men ingen tempökning. Så tack vare att jag kunde se när tempen ökade visste jag när jag hade ÄL. Du kanske har testat det, men om inte så är det ju himla bra och ändå inte så svårt. Jag har faktiskt använt en helt vanlig febertermometer med bara en decimal, har funkat för mig. Men min temp ökat ganska mycket efter ÄL, förvisso. Lycka till!

Svar på tråden HJÄLP mig! söker svar på min konstiga ägglossning