• FrökenMp

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej allihopa!

Har redan ställt den här frågan någon annanstans men jag känner att jag måste kolla med er också (ni verkar ju vara NC-proffs haha!).

Varför visar min app att jag ska ta ett gravtest om ca 2 veckor? Symbolerna dök upp bara för nån dag sen och finns inte med i nästa cykel. Eller dyker dessa symboler upp lite titt som tätt för att man ska vara "säker"?

• FrökenMp

Tack snälla för svaret!

Vi hade faktiskt sex varje dag innan, under och efter ÄL. Hihi:D

• FrökenMp

Hmm, du kanske inge har någon ägglossning denna månad? Eller så kanske den är väldigt sen.... Hur har det varit i dina andra cykler jämfört med denna?:)

Emsaflisaan skrev 2016-09-16 13:26:00 följande:

Heeej tjejer.

Skulle behöva lite kloka ord eller synpunkter från er.

Tror jag haft ÄL men tempen vill liksom inte ta sig uppåt över strecket. Den har höjt 5 dagar i rad. Hade sticky tvådagar innan den började höjas tror jag hade ÄL då med tanken på smärtor i magen men varför vill tempen inte höjas mer? Är det någon som kan svara på det, eller har ÄL inte varit trots allt. Tycker det är konstigt att den ändå blivit högre varje dag även om den inte höjs jätte mkt .

Bifogar med en bild:)

• FrökenMp

Åh, vad kul att du delar med dig!

Jag väntar ivrigt på bim (söndag) och min temperatur har stigit väldigt mycket (nästan med en grad en dag) för att sedan dippa lite imorse... Hoppas verkligen att det blir en "gravidkurva" för mig med :D

Bobno1 skrev 2016-09-19 06:07:20 följande:

Nu är det en vecka sedan jag plussade och jag tänkte att kanske finns det någon som är intresserad av att se hur grafen utvecklats.

Var lite orolig för dippen där för ca en vecka sen men nu börjar allt se bra ut igen

• FrökenMp

När jag kollade tillbaka i mina gamla kurvor så finns det en symbol med ett hjärta och ett hänglås i på vissa dagar. vad betyder det?Förvånad

• FrökenMp

Brukar ha sånt problem med att ladda upp bilder men provar ändå. Strunta i temperaturvärdena, var sjuk då så därför är den så hög under mens haha

• FrökenMp
    Zora skrev 2016-09-19 21:50:56 följande:
    Det betyder skyddat samlag :)
    jaha, men dåså. det var i början när jag skaffade nc i syftet att ha det som preventivmedel. funkade sjukt dåligt då jag blev gravid två gånger Tyst
  • FrökenMp
    Zora skrev 2016-09-19 22:13:48 följande:
    Hahaha!!! Ja det var ju inte så bra kanske :)
    Nej... Och nu när jag bytt till plan och gärna vill ha barn är det en evig väntan haha!
  • FrökenMp

Ja, just den månaden var det verkligen märkligt... Men skyller på att det var min första månad med NC haha. Blev dock inte gravid då:)

Grönablad skrev 2016-09-20 07:47:44 följande:

Inte så konstigt att det funkade dåligt när du enligt bilden låg skyddat i icke-fertila perioder men oskyddat när du var fertil :)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles