• Mijjan

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej... Vill bara kolla om någon har erfarenhet. Vi har försökt bli gravida i ett år snart och blev lyckligt nog gravid innan jul. Missfall i januari. Efter att jag fick mens efter missfallet började jag med NC och blev gravid direkt och kunde faktiskt tack vare appen upptäcka att jag hade senare ägglossning än jag trott vilket kanske påverkat att vi inte blivit gravida tidigare? :) Iaf, så blev det tyvärr missfall igen i påskas och nu är vi igång igen med NC. När har ni fått ägglossning efter missfall? Enligt appen ska det vara typ imorgon men får ingen tillstymmelse till utslag på stickan och sekretet är inte heller ägglossningslikt tycker jag.. :/ Lite rädd att det inte blir någon ägglossning nu och att jag luras lite av appen. Så, erfarenhet av NC efter missfall tack :D

• Mijjan
    fru.L skrev 2017-05-03 10:42:59 följande:

En bild till..

Tydligt gravid ju! Grattis ????
  • Mijjan
    Sara2017 skrev 2017-05-15 20:49:38 följande:

Som jag förstått det, ja. Och sen jan det bli en dipp när ägget fäster(?) och sen går den upp igen nästa dag fram till mens, kommer inte mensen är det fortsatt hög. Så har jag förstått det som typ :)

Då måste jag fråga ???? Fick missfall för en månad sen och NC tog bort min ägglossning dag 16 när tempen inte steg efter? Tror du min andra dipp dag 22 kan var ägg som fäste och inte ägglossning? ????
  • Mijjan

Ni som haft missfall och fortsatt tempa, kom blödning eller Temp minskning först? Är nygravid men nojig pga tidigare missfall dock har jag ej tempat då då funderar på om tempen ger varning innan resten av kroppen förstår vad som är på g...

• Mijjan
    Estor skrev 2017-07-14 08:07:09 följande:

Min temp pendlade väldigt o va mest lägre än efter äl så gav mycket oro, är nu i v20 utan tempande.

Du väntar barn inte missfall :)

Jo jag vet men har större erfarenhet av missfall än lyckade graviditeter tyvärr .:/ svårt att släppa oron
  • Mijjan
    MistyM skrev 2017-07-15 20:40:30 följande:

Nej, ser inte alls ut som mens-dipp. Snarare åt andra hållet, tycker det ser bra ut. 

Jättefin kurva :) instämmer med föregående :)
  • Mijjan
    Jomila skrev 2017-07-15 19:24:21 följande:

Tack för svar! Menar du att du tror att NC kommer sätta ut min äl (trots negativa tester) som tex CD15 (dagen innan temphöjning)...Det är första gången någonsin som jag testat med ältest så är verkligen helt ny på detta men är lite paff över att jag inte fått någon glad gubbe...Hur stor är möjligheten att bli gravid om ägget bara har tio dagar på sig från lossning till BIM??

Stor... blir ägget befruktat och sätter sig spelar det inte någon roll när bim skulle vara eftersom den uteblir :) har också korta cykler med ca tio dagar emellan men blir lätt gravid ändå. Tyvärr får jag också lätt missfall men det har nog andra orsaker :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles