• caerr

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Vilken är positiv?

Hade sex i onsdags senast. Finns risk (eller chans) att bli gravid? Har ännu inte de här sega flytningarna jag brukar få men förra månaden var det knappt några sådana. Dock en svagt blodig flytning i förrgår.
  • caerr

Ja det tycker jag med. Nu kom de här äggvite-flytningarna igång. Vad innebär det om jag nu hade Lh stegring i fredags? Jag vill innerst inne men just nu har vi så mycket hemma som gör att det inte passar...:)

• caerr

Jag trodde ägglossningen kom igång när de slemmiga flytningarna började... men iofs står det ägglossning upp till 48h efter lh stegring?

• caerr

Känns så tidigt att ha äl nu, sista mensdagen förra lördagen. Jag har alltid humörsvängningar vid mens och ägglossning. Märkte i fredags att jag var på så dåligt humör och jättearg. Det var då jag hade min lh stegring. Vi hade sex i onsdags och då hade jag jättevattniga flytningar och dagen innan med. Risken kan inte vara så stor för grav om jag har ägglossning idag och sex i onsdags? Eller?

• caerr

Jag har sådana flytningar som äggvita nu plus lite blod i men lh test i fredags förhöjt men inte efter det.. är det nu jag har ägglossning då?

• caerr

Jag får ingen temphöjning alls... om jag inte får det imorgon så stämmer det inte

• caerr

Jag hade lh stegring i fredag sen sjönk blev testerna negativa lördag och söndag så jag tog inga fler. Men i förrgår började jag få rikliga sånna äggviteflytningar och värk i magen och lite blod. Hade det nu på morgonen också samt temphöjning (gick dock upp 1.20 h senare). Har världens värk i magen nu. Om jag har höjning idag innebär det att ägglossningen skett nångång igår alltså? Att det släppt från äggstocken och vandrar nedåt nu? Då borde jag haft sex sen i lördags typ och idag om jag vill bli gravid?

• caerr

Jag fick utslag på lh test den 14/7 och hade sex samma dag. Tyckte det verkade tidigt med stegring bara typ 8-9 dagar efter mens? Veckan efter på tis och onsdag hade jag de där typiska flytningarna och på torsdagen när vi hade sex fick jag SÅ ont. Låg framåtböjd efteråt.... tanken slog mig då att jag kanske hade min ägglossning. Iaf... jag ska ha min mens på onsdag och har de senaste månaderna fått mellanblödningar 2-3 dagar innan. Nu är det helt torrt och jag har fått ömma bröst, de är svullna och lite tyngre. Min sambo kommenterade det igår med. Har haft pms som vanligt annars, arg som ett bi igår och molande värk, äter som en häst och blir flåsig efter ansträngning fast jag tränar ganska intensivt annars... har nog haft ont i brösten en gång innan mens det senaste året men inte såhär intensivt. Eller så inbillar jag mig. Vad tror ni..?

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles