• Hean

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Ny i gruppen. Intressant att läsa lite bakåt. Började nyligen med NC, och hoppas på att det funkar. Har har en lång cykel. Så om någon har erfarenhet av det och NC och hur det funkat för er så berätta gärna! :) Tror jag har ägglossning idag..

• Hean
    Emmissara skrev 2016-09-06 18:19:00 följande:

Hej välkommen hit. Jag har oregelbunden cykel med en längd på 35-65 dagar, jag har använt NC sen mars 2015. Har du regelbunden cykel?

Använt clue-appen tidigare, och mitt "snitt" ligger på 47 dagar, men är inte regelbunden. Det varierar mellan typ 34-60 dagar. Så jag hoppas det blir lättare att hitta ägglossning nu! :) Hur går det för dig med det?
  • Hean

Nu inne på månad 2 med NC. Började med Rosenrot första mensdagen denna gång för att se om jag kan korta ner min långa och oregelbundna cykel. Men tycker tempen svajar mkt upp å ner, brukar det vara nån skillnad med tempen när man äter RR? Nån som vet?

• Hean
    Emsaflisaan skrev 2016-10-16 10:40:20 följande:

Hej

Jag började oxå med RR denna månaden och har inte märkt nånting:/ hoppades på tidig ÄL men är idag på CD19 o har inga flytningar what som ever.o inga tecken på Äl snart heller. Så segt. Tempen är inte nån märkbar skillnad på heller från tidigare månader. Det enda jag märkt är mindre flytningar känns väldigt torr. Funderar på att skita i RR nästa månad om det är såhär. Hoppade det går bättre för dig.:)

Ååå, kul ändå.. Då kan man ju följas åt lite och se hur det går med RR. :) detta är bara min 2a temp månad, så är ju inte riktigt säker på min temp heller.. Men låg lägre och jämnare i den förra. Bara hoppas på att min cykel kan kortas ner! Står på väntelista hos gyn om ca en månad för å undersöka om det är nåt tok som gör mina cykler långa/oregelbundna. Enda jag märkt med RR hittills är att jag är mer "sugen" än annars. ;p
  • Hean

Verkar dom RR funkar för mig iaf! Min långa oregelbundna cykel verkar kortas ner.. Nu hoppas jag på ÄL bara. ÄL testen blir allt starkare iaf. Och det börjar mola på bra i äggstockarna.. :)

• Hean

Ser ut som vi är några i samma läge just nu :) enl NC ska jag inte testa förns om 2 veckor. Kommer små mol i magen. Och tror inte min kurva ser riktigt ut som en gravidkurva? Men har sjuuukt ont i tuttarna, och i morse tyckte jag att jag kände metallsmak i munnen. Men antagligen inbillning. Men vad tror ni? Borde jag inte kunna testa tidigare? Hur länge till hade ni väntat?

• Hean
    Mirabelle24 skrev 2016-11-02 22:37:03 följande:

Spännande!

Jag tycker att det ser lovande ut. Tempen ska ju stiga när man är gravid, hoppas det håller sig så! :)

Jag ska försöka att vänta till "mensdagen", haha. Får se om jag orkar vänta! Annars testar jag nog på söndag (bim onsdag).

Här kom mensen idag efter en tokdipp i temp igår. Men det var väntat. Håller tummarna för dig!
  • Hean
    citrus skrev 2016-11-07 21:15:49 följande:

Efter flera månaders försök så testade jag Natural cycles och nu är jag gravid. Världens lyckligaste just nu, skickar er en massa gravidtur och hoppas att ni alla snart får känna denna lycka. För visst inbillar jag mig inte?

Åå vad härligt! :) grattis!! Testet set väldigt positivt ut!
  • Hean
    Eloons skrev 2016-11-08 09:36:14 följande:

Hej i stugan! Jag har frågat litegrann i min gravidgrupp på Facebook om denna fråga, men tänkte fråga er som är gravida här... hur tänker ni angående influensavaccinet? Är det något ni ska ta? Eller inte? Och varför?

Det är ju första gången jag är gravid nu men har aldrig tagit det förut för jag är lite anti vaccin, att vaccinera barnet när det kommer mot tex röda hund osv tänker jag göra men har aldrig tänkt att ta mot tex svininfluensa eller gardasil. Vore kul att höra era åsikter! :)

Eftersom rekommendationerna är att gravida ska vaccinera sig så tycker jag att du borde göra det. För att skydda dig själv, samt även andra. :)
  • Hean
    Eloons skrev 2016-11-08 16:47:29 följande:

Ska till barnmorskan imorgon och fråga, jag vill gärna ha för och nackdelar innan man sprutar in något i kroppen, och veta vad vaccinet innehåller osv. Jag kommer inte ta det om det inte känns okej, vilket det inte är ett tvång om heller :)

Självklart ska du göra som du själv vill. :) här kan du läsa om årets vaccin om du vill. Jag är ju partisk då jag själv jobbar inom vården. ;) www.fass.se/m/produkt/19980320000189/uidpublic
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles