• Soderstroms

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Ny här på familjeliv.. jag och sambon planerar barn och har använt oss av NC i ca 6 månader och nu har den äntligen hittat mig ägglossning..

Nu ska jag snart ha min mens men min Temp ligger fortfarande högre än normalt, tror ni jag kan vara gravid?

• Soderstroms

Ja deg är ju sant det. Jag har bim om 5 dagar :) vill så gärna att det ska bli ett plus nu! :) men vi får vänta och se några dagar till!

• Soderstroms

Min kurva har fortsatt att stiga så köpte mig ett gravtest idag! Betyder detta att jag är gravid?! Det ät ju inte jätte starkt men strecket finns där!

• Soderstroms

Åh tack! ???? Ja precis det är ett tidigt test och som jag förstod det ska det vara två raka streck, jag har 3 dagar kvar till bim. Kanske får köpa ett test med veckoindikator ikväll! Spännande!

• Soderstroms
    Soderstroms skrev 2017-09-01 13:30:06 följande:

Åh tack! !!! Ja precis det är ett tidigt test och som jag förstod det ska det vara två raka streck, jag har 3 dagar kvar till bim. Kanske får köpa ett test med veckoindikator ikväll! Spännande!

• Soderstroms
    Jesss85 skrev 2017-09-02 07:43:35 följande:

Varsågod :) Ja men precis, den uppfattningen jag också fick så duu är ju såå gravid enligt det testet :) Men man vill ju alltid ha plus från flera test för att vara helt säker ;) Ja men dåså var det bara 3 dagar kvar, 2 idag då så kan det ju synas på ett vanligt clearblue och veckoindikator också :) Iofs kom jag på nu att det står nog på dom båda att när det är innan bim så ska man ta morgonurin och efter bim kan man testa när som under dagen. Men ja alltid säkrast med morgonurin. Köpte du veckoindikator igår sen då? Hur är tempen idag?? Såå spännande :)

Nej jag hann aldrig köpa något igår ska åka i är och köpa ett nu på förmiddagen, men kan nog inte hålla mig tills imorgonbitti så jag testar nog under dagen :P haha slog in testet och gav till sambon igår, han blev glatt överraskad:D tempen har fortsatt att stiga!

• Soderstroms
    Jesss85 skrev 2017-09-02 22:26:53 följande:

Åh så kul, grattis igen :) Okej hmm. Jag tyckte att jag hade hört att appen räknar från ägglossning men om kommentaren ovan är säker så visar tydligen NC från sisa mensen vilket är det BVC brukar räkna också. Blir ju intressant att se om jag skulle vara gravid nu då när denna cykel vart så himla lång ;P

Vad roligt med plus :) Grattis!! :D
  • Soderstroms

Köpte ett test med veckoindikator idag som visade gravid i vecka 2-3! Känns bra att ha det bekräftat på två test nu! :D känns dock lite overkligt ännu, värst första barn!

• Soderstroms
    Soderstroms skrev 2017-09-02 23:20:32 följande:

Köpte ett test med veckoindikator idag som visade gravid i vecka 2-3! Känns bra att ha det bekräftat på två test nu! :D känns dock lite overkligt ännu, värst första barn!

Älskar rättstavning... inte :)
  • Soderstroms
    Jesss85 skrev 2017-09-03 07:31:32 följande:

Jag är inte gravid hehe ;P Det är ALiljan som är det. Jag är på ÄL+5 och bim-8 idag. Hoppas ju såklart man är det men för tidigt än för att testa ju.

Oj förlåt läste fel :) Då håller vi tummarna för dig! :)
  • Soderstroms
    Jesss85 skrev 2017-09-03 07:37:05 följande:

Åh så skönt, ja precis nu slipper du tvivla :) Det förstår jag, den känslan kommer förmodligen sitta i ett tag, till och från. Jag minns det med första barnet, hon fyller 2 år idag :)

Ja det gör nog det! Åh vad roligt då är hon ju en stor tjej!:)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles