• Ceep

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej!

Hoppar in i tråden!

Här använt NC sedan vi försökte bli gravida med vår två. Då gick det till vår förvåning på första ägglossningen NC hittade.

Nu är min mens en vecka sen och temp

fortfarande förhöjd.

Min mens har inte blivit regelbunden sedan amningen ännu men bör inte mensen ändå komma efter ägglossning nu? Om det nu var ägglossning men NC har bekräftat den och tempen stämmer överens. Min fråga kommer efter flera negativa graviditetstester.

Någon som varit med om samma?

• Ceep

Ja, hade jag inte haft tempen hade jag inte trott på ÄL. Jag vill bara ha mensen nu så vi kan invänta nästa ÄL.

Hoppas ni får ÄL bekräftad nu då. Hur gammal är er dotter? (:

Försöket infoga grafen här

• Ceep

Åh nu när du säger det! Har faktiskt inte sett det på det viset. Varit på undersökning för några veckor sedan på grund av oregelbundna blödningar och då så läkaren att han tror min kropp haltar lite hormonellt efter amningen.

Kul att ni försöker tätt. Då hoppas ni på pseudotvillingar. Det har vi här hemma. Längtar redan efter en tredje och hoppas innerligt att vi får vara med om ännu en graviditet snart :)

• Ceep

Det hoppas jag! :)

Det går bra, men visst har vi haft våra utmaningar. Vår första sov mindre än hälften av en normal bebis sitt första år. Hon hade symtom på kolik heeela första året. Otroligt energisk och "krävande". Sömnen har dock blivit lite bättre

Vår tvåa har sedan födseln varit "smidigare" på alla sätt.

Vi tror inte har blir lättare att vänta utan är helt överens om att utöka familjen :)

• Ceep

Ja, det är så vi resonerar också. Håller tummarna för er.

Att första är smidig är ju absolut ingen nackdel utan bara bra förutsättningar. Barn är olika och helt fantastiska. :)

• Ceep
    Eloons skrev 2017-09-08 11:28:32 följande:

Hej! Jag ammar också, men har bara fått en mens sen min dotter kom. Väntar förhoppningsvis på ägglossning nu i dagarna :) har du lust att bifoga din graf? NC satte felaktigt ut ägglossning på mig nämligen innan min första mens, visade sig att jag inte hade ägglossning den cykeln för temperaturen gick aldrig upp. Men det låter ju knepigt när du säger att din temperatur är hög!

Har ni fått veta något mer om ägglossningen?

Min mens kom i förrgår! Min kropp spelar många spratt just nu, men det råder inga tvivel om att detta är mens.

Äntligen ny cykel - nu hoppas jag att vi hittar en ägglossning!

Jag kommer att köra på ägglossningstest om någon vecka och kanske kommer vi försöka ha sex betydligt oftare oavsett, för att pricka in. Inte så lätt som det låter med två barn under två år hemma, som knappt sover, haha!

Nu kör vi! (:
  • Ceep
    Poppla skrev 2017-09-11 18:48:00 följande:

Någon mer än jag som inte hör pipet från termometern? Jag har ganska nyligen börjar med NC, reklamerade den första termometern pga inte hör pipet mer än mycket svagt ibland, men samma sak med den nya som jag typ inte hör alls. Ingen hörselnedsättning vad jag vet men börjar undra eftersom jag läst om folk som tycker den piper för högt. Kan man mäta på tid istället för pip? Hur länge?

Jag har haft två termometer för NC. Båda piper högt och tydligt men det tar ibland lång tid att mäta.
  • Ceep
    Moodie skrev 2017-09-12 15:10:54 följande:

Enligt NC hade jag ÄL på CD24 vilket även stämmer överens med äggviteflytningarna och ÄL-testen. Även haft ömma bröst sen dess som jag brukar få. Jag undrar bara varför tempen går upp såå sakta? Vanligtvis brukar den skjuta i höjden efter ÄL, men nu har den bara gått upp pyttelite varje dag. Nån som vet vad detta kan bero på?? Man blir ju såklart orolig att ÄL inte kom ändå...

Jag tror inte du behöver oroa dig. Låter som du verkligen har oddsen på din sida! Brukar den skjuta i höjden? För mig har det varit rätt små marginaler, som din graf visar nu.

Jag håller tummarna för dig! (:
  • Ceep
    Eloons skrev 2017-09-12 14:53:22 följande:

Nej jag både tempar och använder äl-test men tempen går inte upp och äl-testen blir inte positiva, frustration deluxe här hemma! Har ont i magen som jag har vid äl men har inte haft megaont ännu så förhoppningsvis ligger äggen och växer till dig just nu. Vet ju att mensen kan vara oregelbunden efter förlossning men man vill ju bara ha ägglossningen nu typ :( vet inte hur mina cykler är i vanliga fall heller för jag gick på minipiller till maj och efter första mensen plussade jag. Så svårt!

Va skönt att mensen kom! Nu är det bara köra på! nej jag förstår det, måste vara ett riktigt pussel att få lite egentid haha!

Ja, efter mitt första barn kom första mensen efter tre månader, men nästa kom efter fem-sex månader och sedan blev jag gravid vid ägglossningen som följde. Det var den första ägglossningen vi hittade, så kroppen "haltade" även då. Känner verkligen igen mig i frustrationen du känner, men det kommer nog gå vägen snart ska du se :)

Så kul med någon som är lika ivriga som vi med syskon!
  • Ceep
    Eloons skrev 2017-09-12 22:12:55 följande:
    Ah okej, då gäller det bara att tålmodigt vänta... lättare sagt än gjort haha :) ja vi hoppas det!

Men verkligen, känns jättekul att kunna följa varandra! Men har du en regelbunden cykel nu?

Ja, det är lättare sagt än gjort :)

Tyvärr ingen regelbunden cykel ännu. Nu kom mensen på dag 46. Det var precis såhär mellan graviditeterna men då blev jag gravid när dottern var drygt 7 månader vilket jag hoppas sker även nu, eller inom snar framtid i alla fall. Min mens hann inte bli regelbunden innan förra graviditeten.
    men när jag läst och hört mig för både bland mammor och vårdpersonal verkar det vanliga vara att den kommer igång rätt snabbt när den väl kommit. :)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles