Tråden för oss som använder NaturalCycles
Nej den kan omöjligt komma isf för har mens 3 augusti... :/
Nej den kan omöjligt komma isf för har mens 3 augusti... :/
Hur gör ni med tempen? Jag har mätt nu på morgonen, 15 olika värden, alltifrån 36,55 till 36,85. Jag gick upp, spelar det in mycket? Ska jag ta nåt snitt värde eller där värdena ligger mest (runt 36,65)?
Tycker det är jättesvårt! Tycker jag lägger termometern på samma ställe under tungan.
Jag blir tokig på NC! Hittills har den visat att jag ska ha ÄL idag (dag 26), men idag när jag fört in tempen kommer ett meddelande att logaritmen uträknat att jag hade ÄL dag 21. Men jag fick en blinkande glad gubbe på Clearblues teststicka. Känns som Clearblue är mer att lita på, eller hur?
Måste kolla med er vad ni tror. Nc har markerat ut att jag hade äl på cd 17 (Är idag på cd 20). Men hade sega flytningar igår och vattniga idag. Vad tror ni kring äl? Var den igår/idag eller dag 17? Fattar ingenting.
Jag tar tempen innan jag kliver upp från sängen, enligt NC's rekommendation. Varför man ska göra det vet jag inte... Jag hade litat mer på clearblues sticka, för denna månad räknade den ut att ÄL skulle vara 1/8, hade även positivt ÄL-test då. Några dagar senare ändrade den sig och stod att ÄL var 31/7 (negativt ÄL-test den dagen). Och nu visar den att ÄL var 5/8, men jag hade ju positivt ÄL-test så jag utgår från testet istället...
Aha, då förstår jag! Konstigt bara att jag som alltid annars varit så regelbunden inte är det nu enligt NC. Men allt kan ju hända! Här är grafen för denna månad, analysera på du!
Såhär ser min graf ut
Hej, nu har jag en ny fråga. Mätte som vanligt idag, tempen var ytterst lite lägre än innan, men den hamnade under det mörkgråa strecket. Då väljer Nc att använda det som avvikande värde. Jag kan inte ändra det och jag har sovit som jag ska, inte druckit och är inte sjuk. Vad händer egentligen?
hade vart så tacksam om någon kunde titta lite snabbt.
Graf förra månaden överst, Då gick tempen upp mer efter äl, men studsa lite upp och ner. Denna månadens kurva så har tempen gått upp och NC hittat äl. Men inte lika högt och den är mer jämn. Bra eller dåligt? Eller betyder det ens något?? Blir fundersam!
Nä det är ju individuellt.. hade vart bra om man kunde stänga av hjärnan ibland... haha!! Man funderar och analyserar alldeles för mycket!!
Jag skulle haft ÄL den 1/8 men enligt NC så var den inte förrän den 5/8. NC beräknade då om min BIM till 19e, men mensen kom idag, lika regelbundet som alltid. Kan man ha ÄL senare i cykeln utan att mensen skjuts upp?