• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Moodie skrev 2017-08-15 14:56:39 följande:

Ja jag är ganska säker på att det är mens. Har mensvärk och symptom jag brukar ha kring mens, tempen sjönk till 36.35 idag (36.77 igår). Kan det vara så att NC räknat fel på min ÄL? Att den inte alls var 5e utan 1a som den beräknade först. Men tempen gick ju upp först efter 5e, så enligt temperaturen hade jag ÄL då.

Alltså... svårt, tycker verkligen att det ser ut som att NC satt ut din äl rätt! :/ se hur det ser ut imorgon? Hur många dagar brukar du ha efter äl?
  • Eloons
    Moodie skrev 2017-08-15 20:44:15 följande:

Ja det är riktigt klurigt det där... Menar du hur många dagar jag brukar ha mellan ÄL och mens? I så fall är det ganska exakt 14 dagar mellan. Förutom denna gång, då det bara är 10 dagar.

Precis!! Det står att det brukar vara samma antal dagar då... jättekonstigt :/
  • Eloons
    MrsMHA skrev 2017-08-18 12:17:21 följande:

Enligt både tempen och ägglossningstest så hade jag ägglossning 11 juli och 14 dagar senare plussade jag. Blev både snopen och överlycklig då det tog sig på första försöket eftersom det tog över ett år innan sonen blev till. Symptomen försvann ganska tidigt och Clearblues test med veckoindikator visade bara 2-3 när det borde ha slått om till 3+. Jag var därför inställd på att jag fått missfall och var i idag på tidigt vul. Till min förvåning (och glädje!) sågs enligt gynekologen ett foster i vecka 6+3 och ett tickande hjärta. Enligt Natural cycles ska jag vara i vecka 7+3 och det stämmer också med senaste ligget. Någon som varit med om något liknande?

Hej! Det stämde nog med mig också... jag trodde dock att jag var typ i v.8 nät jag var i ungefär 3-4... var iallafall jättekonstigt, men det ordnade sig vid kub-ultraljudet och sen vid rul-ultraljudet så stämde det väldigt bra överens med appen igen! Nu ligger hon här bredvid mig och är 4 månader
  • Eloons
    MrsMHA skrev 2017-08-18 22:57:10 följande:

Skönt att höra att det gick bra för dig! Och grattis till lilltjejen :)

Tack så mycket! :)
  • Eloons
    FrökenJ90 skrev 2017-08-19 09:28:34 följande:

Vill också ha lite hjälp med att tyda. Tre dagar till bim. Tempen har inte börjat sjunka än som den brukar göra.

Din kurva ser trifasisk ut! Det har jag hört är positivt, ser jättebra ut hittills! :)
  • Eloons
    babyboooo skrev 2017-08-19 09:09:55 följande:

Någon som kan tyda min graf? Tycker slutet ser ganska likt ut som dom andra månaderna.. men däremot denna månad så har det dragit och ibland stuckit i sidan av brösten och ibland stuckit i magen/livmodern. Och jag har aldrig haft någon känsel i mina bröst NÅNSIN! (Min sambo och mina vänner tappar hakan när jag visar hur jag kan vrida om mina bröstvårtor utan att ens blinka) men det är säkert en tillfällighet...

Har du tagit något äl-test eller något denna månad? Den nuvarande kurvan är ju lite annorlunda från förra cykeln... undrar om du kanske inte haft äl ännu?
  • Eloons
    FrökenJ90 skrev 2017-08-19 11:25:45 följande:

Vad betyder trifasisk? Låter bra att det är positivt iallafall ^^

Att den har typ höjts i tre olika nivåer, som tre trappsteg! Det brukar båda gott i en sån kurva men finns självklart undantag, håller tummarna för dig!!
  • Eloons
    Olivia1995 skrev 2017-08-20 18:34:00 följande:

Tror ni att äl har varit? (Mätt dåligt pga semester osv men räcker en höjning på ca 0.3-0.4??

Temperaturen ska höjas över medellinjen och ska hålla sig över den linjen. Det ser inte ut som att du har haft äl än, fortsätt tempa så dyker den nog upp snart!
  • Eloons
    Olivia1995 skrev 2017-08-20 19:56:07 följande:

Jättemärkligt så jag hade äl flytningar och värk så tror ändå jag hade äl eftersom jag fick en ökning men inte mycket :) men kanske har fel.. får fortsätta :)

Om du tittar på grafen här ovan som "Joicy" har postat så ser du att efter ägglossning så har tempen höjts över medellinjen!
  • Eloons
    FrökenJ90 skrev 2017-08-22 06:22:49 följande:

Har bim idag. Tempen har sjunkt lite men inte lika mycket som när mensen brukar komma. Vad tror ni? Mensen kommer dyka upp va?

Än är det inte kört! Tycker tempen ligger högt över linjen ändå :) ska du testa något idag?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles