• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Ceep skrev 2017-09-12 12:15:27 följande:

Har ni fått veta något mer om ägglossningen?

Min mens kom i förrgår! Min kropp spelar många spratt just nu, men det råder inga tvivel om att detta är mens.

Äntligen ny cykel - nu hoppas jag att vi hittar en ägglossning!

Jag kommer att köra på ägglossningstest om någon vecka och kanske kommer vi försöka ha sex betydligt oftare oavsett, för att pricka in. Inte så lätt som det låter med två barn under två år hemma, som knappt sover, haha!

Nu kör vi! (:

Nej jag både tempar och använder äl-test men tempen går inte upp och äl-testen blir inte positiva, frustration deluxe här hemma! Har ont i magen som jag har vid äl men har inte haft megaont ännu så förhoppningsvis ligger äggen och växer till dig just nu. Vet ju att mensen kan vara oregelbunden efter förlossning men man vill ju bara ha ägglossningen nu typ :( vet inte hur mina cykler är i vanliga fall heller för jag gick på minipiller till maj och efter första mensen plussade jag. Så svårt!

Va skönt att mensen kom! Nu är det bara köra på! nej jag förstår det, måste vara ett riktigt pussel att få lite egentid haha!
  • Eloons
    Ceep skrev 2017-09-12 17:02:11 följande:

Ja, efter mitt första barn kom första mensen efter tre månader, men nästa kom efter fem-sex månader och sedan blev jag gravid vid ägglossningen som följde. Det var den första ägglossningen vi hittade, så kroppen "haltade" även då. Känner verkligen igen mig i frustrationen du känner, men det kommer nog gå vägen snart ska du se :)

Så kul med någon som är lika ivriga som vi med syskon!

Ah okej, då gäller det bara att tålmodigt vänta... lättare sagt än gjort haha :) ja vi hoppas det!

Men verkligen, känns jättekul att kunna följa varandra! Men har du en regelbunden cykel nu?
  • Eloons
    Bobno1 skrev 2017-09-12 20:31:39 följande:

Jag är tillbaka! Plussade idag för prick ett år sedan (första försöket, tack NC!) och har en tremånaders bebis. Sugen på syskon tätt och undrar om någon har tips på hur man kan få igång ägglossningen trots att man helammar?

Kul! Har en 5 månaders hemma och helammar jag med! Fick trots helamningen min mens för cirka 20 dagar sen, så väntar på nästa ägglossning.... men den har inte dykt upp, så vi väntar och väntar. Har tyvärr inga tips om hur man får igång den! Vi har haft långt mellan amningarna på nätterna då tösen sover hela nätter, vet inte om er beror på det att mensen kom.
  • Eloons
    Ceep skrev 2017-09-13 08:14:14 följande:

Ja, det är lättare sagt än gjort :)

Tyvärr ingen regelbunden cykel ännu. Nu kom mensen på dag 46. Det var precis såhär mellan graviditeterna men då blev jag gravid när dottern var drygt 7 månader vilket jag hoppas sker även nu, eller inom snar framtid i alla fall. Min mens hann inte bli regelbunden innan förra graviditeten.

men när jag läst och hört mig för både bland mammor och vårdpersonal verkar det vanliga vara att den kommer igång rätt snabbt när den väl kommit. :)

Okej! Ja vi får hoppas att det tar sig för oss båda två snart. Har ju en konstant molvärk så jag hoppas den kommer snart. Dock kände jag såhär i kanske 1,5 månad förra cykeln och sen kom mensen haha..
  • Eloons
    Ceep skrev 2017-09-14 09:39:56 följande:

Ja, känner igen det där! Så frustrerande. Jag ska börja testa med Äl-stickor tidigt trots att jag har lång cykel. Vill inte missa då den oregelbunden. Jag har även beställt rosenrot. Har ingen erfarenhet av det men läst mig till att det många gånger hjälper kroppen med hormonerna. (:

Ja det kan vara jätteskönt, själv vill jag kasta min åt... då de är samma "styrka" hela tiden Hahah... men idag så steg temperaturen litegrann så vi får se om det har hänt något! Ja jag har också läst att det kan vara bra :)
  • Eloons
    Moodie skrev 2017-09-14 12:02:03 följande:

Fick en dipp idag på ÄL+7. Vad tror ni, ser min kurva lovande ut än så länge?

Det är så svårt att säga om en kurva ser lovande ut innan bim, det är ju efter bim man vill att tempen håller sig uppe för oftast är man gravid då :) håller tummarna att tempen går upp och håller sig där!
  • Eloons
    Pacific skrev 2017-09-15 09:26:35 följande:

Jag blir tokig.. Mina värden varierar såå mycket! Mätte 3 gånger idag, på likadant sätt: 36,05 36,33 och 36,44. Hur är det möjligt?! Nu för tiden mäter jag 2-3 gånger och tar medelvärdet..

Ta bara första? Kroppen hinner ju vakna till och då ändras ju din basaltemperatur samt att du kanske tar temperaturen i på olika ställen i munnen. Du ska nog inte krångla till det utan ta det första värdet du får istället...
  • Eloons
    CinnamonGirl skrev 2017-09-17 12:41:01 följande:

Tack för svar.

Jag tänkte mest på att det blir skillnad i NC, då jag tidigare mätt oralt. Men det kanske justeras i NC med tiden?

Du ska inte justera, bara viktigt att du börjar med de nya temperatursättet på en ny cykel så att NC får rätt förutsättningar.
  • Eloons
    Mia therese skrev 2017-09-25 06:39:36 följande:

Kan knappt fatta det. Tog testet nu precis. Är så glad. Har varit gravid en gång tidigare och då slutade det i missfall en vecka efter testet. Så nu börjar i oroan. Men ska försöka njuta.

Stort grattis!
  • Eloons
    Malin9409 skrev 2017-10-02 20:14:13 följande:

Vad är det som Händer? Först visade den ägglossning på cd 15, sen på cd 19. Jag tror fortfarande att jag hade den på cd 15 förra lördagen, fick en liten blödning i lördags och sen har det varit som rosa flytningar på pappret o 2 dagar nu. Men min temp beter sig så konstigt varför? Testar alltid efter jag sovit mellan 6-7 h ställer klockan även på helgerna för att mäta rätt. Någon som har tips på vad jag kan göra?

Bara fortsätta tempa tyvärr, det är väl det enda. Ser inte ut som att din ägglossning har vart ännu!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles