• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Ceep skrev 2017-10-08 12:15:46 följande:

Nyfiken! Hur går det för er? Hittat ÄL?

Jag tror jag hade ÄL i måndags så nu väntar vi bara..

Har försökt hittat dig men inte lyckats haha! Cd 47 här och varken mens eller ägglossning. Har hela tiden molvärk så det är fruktansvärt frustrerande! Snart avslutar jag amningen, dottern närmar sig 6 månader och har alltid sagt att då slutar jag och jag känner verkligen att jag inte har någon lust alls längre. Så får vi se hur det går!

Åh va kul! :D spännande!! Hur ser tempen ut än så länge? När har du bim?
  • Eloons
    Zora skrev 2017-10-09 13:52:58 följande:

Hej!

Någon som kan svara på varför inte äl har satts ut? Så här ser grafen ut. Det var lika förra månaden, äl sattes aldrig ut. Bifogar två bilder. Första är denna månads graf och andra förra månaden.

Kan det bero på för att din medellinje är väldigt hög? Eller ligger du väldigt högt i temperatur i vanliga fall?
  • Eloons
    Zora skrev 2017-10-09 17:04:11 följande:

Ja, jag funderar på om det har med medellinjen att göra. Nej, jag brukar inte ligga högt i temp, men jag har haft två missfall och tempar lite medan jag fortfarande var gravid och då ligger ju tempen högt. Kanske är missfallen som ställer till det.

Jag förstår! Du kanske kan maila NC och förklara läget så kanske de kan kolla på grafen/medellinjen? Min linje ligger på 36.27, jag vet att det är väldigt individuellt men din ligger högt!
  • Eloons
    Pacific skrev 2017-10-10 06:38:54 följande:

Jag förstår ingenting.. Ägglossning var beräknad till CD18. Jag fick två positiva ägglossningstest CD16-17. Men appen har tagit bort ägglossningen. Varför?? Har den uteblivit?

NC behöver tre förhöjda temperaturer innan ägglossningen sätts ut.
  • Eloons
    Pacific skrev 2017-10-10 11:38:06 följande:

Jaha, över "medellinjen"? För jag har ju 3 st, men ena är under linjen.. Så då borde den med andra ord bestämmas och sättas ut imorgon

Precis, över medellinjen är tempen hög imorgon sätts säkert äl ut!
  • Eloons
    Ceep skrev 2017-10-10 12:34:48 följande:

Än så länge ser tempen lovande på. Den håller sig förhöjd. BIM är enligt appen inte beräknad förrän den 25e.. Är der ens möjligt att ha så lång lutealfas? Jag har mailat NC med frågan. Väntar svar.

Hoppas så på ett +!

Jag känner så igen mig i din situation såväl som din frustration! Kroppen spelar oss spratt! Det kommer, jag lovar. (:

Härligt! Oj, det var långt... har verkligen ingen aning! Jag har 13 dagar så det känns väldigt lång tid... jag håller tummarna!

De två senaste dagarna har jag har riktigt ont i magen med mycket trådiga flytningar innan och idag sjönk temperaturen till en väldigt låg siffra så jag hoppas det är en tempdipp innan äl, vi får se imorgon
  • Eloons
    Ceep skrev 2017-10-10 19:52:11 följande:

Håller tummarna för att det är ÄL!

Nu har jag fått ett utförligt svar från NC. Jag hade ek del avvikande temperaturer de strök. Det är svårt att få tillförlitliga värden med två barn som inte sover haha!

Får du sova så det blir bra värden?

Bim lördag! :)

Haha ja det är förståeligt! Ja men det tycker jag, nu går jag upp vid 5 så det blir samma tid varje dag, kanske avviker någon gång men väldigt sällan hon sover, peppar peppar, hela nätter!

Spännande!!
  • Eloons
    Ceep skrev 2017-10-12 07:23:00 följande:

Nu sjönk tempen och mensvärken blev ett faktum. Ingen mens ännu men för denna cykeln är loppet med största sannolikhet kört och vi får invänta nästa ÄL.

Har du fått ÄL ännu?:)

Hoppas mensen håller sig borta! Ingen ägglossning här.. och inte börjat med ersättning med dottern än då hennes mage kaosat lite så vi ligger lite på standby!
  • Eloons

Hur går det för dig?

Idag var min temp förhöjd faktiskt, en bra bit över medellinjen så jag hoppas äl har vart! Det enda bittra är att dottern inte sovit superbra de senaste två dagarna så vet inte hur tempen var då tråkigt nog... men men

• Eloons
    Ceep skrev 2017-10-15 11:38:58 följande:

Jag är gravid! Efter två positiva graviditetstest vågar jag tro det! Överlycklig och tacksam.

Jag trodde verkligen loppet var kört då tempen sjönk. Felvärde eller vad det nu var - jag väntar barn!

Nu håller jag tummarna för dig och alla ni andra som försöker. Jag håller även tummarna för oss, mig och min man och alla andra som plussat att graviditeterna fortlöper som det ska.

<3

Meeen jag skrev utan att läsa haha! Fasen va kul, stort grattis!!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles