• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Billieblue skrev 2017-12-03 16:25:23 följande:

Kanske ska satsa på att beställa hem predictor early. Men ska verkligen försöka hålla mig till bim :)

Har verkligen ställt in mig på att det vart kört denna månad då vi inte fått till det så bra kring äl. Eller vi har haft sex, men inte lyckats ?avsluta? ordentligt varje gång då min sambo varit sjuk. Han har dock ändå ?ställt upp? stackarn, med feber och allt, bara för att vi så gärna vill ha ett plus.

Ja det är ju alltid bäst att vänta men så svårt haha. Det finns ju spermier i försatsen så det är ju absolut inte kört även om det inte avslutats ordentligt. Håll oss uppdaterade!
  • Eloons
    inez898 skrev 2017-12-08 07:24:13 följande:

Ja just det, exakt samma ju! Men för mig sätter nc ut ÄL. Jag fattar ingenting. Har haft såhär 2/3 månader som jag har tempat. Har ÄL-smärta och positivt ÄL-test så har varit typ säker på att jag ägglossar, men nu när kurvan är så knäpp så blir jag osäker. Vi har snart försökt i ett år, kul om det visar sig att jag inte ens har ägglossat under det året... men samtidigt, om nc sätter ut ÄL när den inte finns så är ju inte appen särskilt tillförlitlig? Undrar varför den satte ut för mig men inte för dig när tempstegringen ser så lik ut?

Ganska säker på att om temperaturen stiger över medellinjen någon eller några dagar till sätts äl ut. NC behöver tre dagar över medellinjen innan de sätter ut äl och eftersom ers höjningar inte är speciellt stora så blir de osäkra. Äl-test är inte helt tillförlitligt då det kan vara så att kroppen inte kan släppa ägget just då, det enda tillförlitliga är temperaturen. Bara fortsätta tempa och titta vad som händer!
  • Eloons
    5blir6 skrev 2017-12-08 14:21:46 följande:

Misstänker att jag inte har haft någon äl denna månaden. Har inte känt något i brösten, mina flytningar har inte varit som dom brukar och jag har inte haft någon jättetydlig tempökning som jag brukar ha. Tempen brukar stiga upp till 36,5-36,6 vid äl. NC har ändå satt ut min äl. Tror som sagt inte jag har haft någon äl men ska jag lita på NC att jag trots detta har haft äl?

Tror inte heller att du har haft ägglossning, NC har satt ut fel för mig på en tidigare cykel som var äl fri. Om du fortsätter tempa och varken mens kommer eller test blir positivt tar NC bort symbolen igen
  • Eloons
    maria1992 skrev 2017-12-11 09:31:02 följande:

Hej,

Vad roligt att hitta denna tråden.

Jag behöver lite hjälp.

Min menscykel är cirk 28-30 dagar. 

Förra månaden var 28 dagar. Nu säger den enligt prognosen att jag ska ha en menscykel på 33 dagar??? 

Varför hoppar den så? 

Snittet enligt appen är 29 dagar. 

Det finns ju vissa personer som har oregelbundna cyklar, jag har allt från 35 till 60 dagar...
  • Eloons
    CinnamonGirl skrev 2017-12-16 13:01:39 följande:

Bifogade graf, men det fungerade visst dåligt över mobilen...

Kanske äl cd 21? Beroende på om du har hög temp imorgon också.
  • Eloons
    GerCho skrev 2017-12-18 07:04:29 följande:

Hej tjejer! Första gången jag skriver här :) Det är första månader jag tempar. Är på CD 22, har ganska regelbunden mens på 26-28 dagar. Fick positivt CB digitalt ägglösningstest den 9:e december. Använder Flo som satte min ägglossning den 10:e. Men NC har inte satt den än... Vad tycker ni?

Ser inte ut som du haft någon ägglossning ännu!
  • Eloons
    Nathaliee93 skrev 2017-12-18 22:31:41 följande:

Vad tror ni om det här ??

Tror du snarare hade äl cd 18...
  • Eloons
    Nathaliee93 skrev 2017-12-19 09:45:05 följande:

Även fast ägglossningstestet visade positivt 13-14 ?

Ja, äl-test är inte lika tillförlitliga som temperaturen är, det indikerar bara att lh-hormon. Kan ha vart så att ägget inte kunde släppas då utan släpptes några dagar senare.
  • Eloons
    CinnamonGirl skrev 2017-12-21 08:47:07 följande:

Hej och grattis till er båda! Hur länge måste man tempa för att NC ska markera greviditet (blått)?

När du fyller i din temperatur för dagen så fyller du i om du fått ett positivt gravtest, då blir linjen blå från ägglossning och framåt.
  • Eloons
    lillmysan skrev 2017-12-31 14:03:50 följande:

Nu ser kurvan ut så här..dock kommer ju morgondagens temp bli ?avvikande? eftersom det både kommer påverka sömn och alkohol ????

Förövrigt funderar jag på min temp, kan det verkligen va rätt att först tempa 36.43, sen 30 sek senare 36,35 o sen 2h sömn senare uppe på 36.59 ????

Finns ju en anledning till att man ska ta temperaturen så fort du vaknar. Ju längre du är vaken så ändras din basaltemperatur, därför ska du bara ta den en gång. 2 timmars sömn gör stor skillnad på temperaturen. Du ska bara mäta om du har har haft minst 4 timmars sammanhängande sömn!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles