• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

XAHHA92 skrev 2017-12-31 15:30:05 följande:

Positivt äl-test på cd 12-13, men NC har inte hittat min ägglossning och det förstår jag när min temp gör så här.... Förstår ingenting!

Är det någon av er som haft liknande?

NC behöver tre temperaturer över medellinjen för att sätta ut äl
  • Eloons
    lillmysan skrev 2017-12-31 18:13:20 följande:

Jag vet :) jag la in den första på 36.43 men tyckte det ändå var konstigt att det blev 36.35 30 Sek senare :)

Det ändras snabbt
  • Eloons
    XAHHA92 skrev 2018-01-01 01:46:54 följande:

Tänkte mer på den extrema höjningen och sedan dagen efter ner igen

Sovit längre/kortare än vanligt? Vet inte varför det blir så men är inte temperaturen över medellinjen de kommande dagarna har du nog inte haft äl...
  • Eloons
    lillmysan skrev 2018-01-05 20:20:54 följande:

Nu förstår jag ingenting...idag har jag haft lite småkänningar i äggstockarna(stickit till i höger sida), plus att jag nu precis hade en hel del flytningar som jag undersökte, och kunde till min stora förvåning dra mellan fingrarna ca 5 cm. Vad sker liksom? Någon som haft liknande? Så hör ser dagens kurva ut:

Vet du vad din temperatur brukar ligga på under ägglossning? Det ser inte riktigt ut som att du har haft äl trots att temperaturen ligger över medellinjen eftersom den inte höjts så markant :/ Nu kan jag bara tala för mig men innan äl ligger jag runt 36.00 och efter runt 36.50-36.60, alltså ganska stor skillnad!
  • Eloons
    lillmysan skrev 2018-01-06 07:19:20 följande:

Kollade min andra NC och såhär såg det ut..med andra ord när jag plussade med lillebror hade jag inte mer än 0,3-0,4 så kanske detta är väldigt individuellt :) jag tror på NC att de sätter ut någorlunda rätt :)

Ok! Ja hör var ju temperaturen uppe ganska högt var bara en undran eftersom den låg så himla nära medellinjen
  • Eloons
    lillmysan skrev 2018-01-06 08:27:00 följande:

Förövrigt inga mer ?trådiga? flytningar..imorse var det gulaktigt och mjölkigt..så var nog falskt alarm igår.

Såg också att du nyligen tagit ut ditt preventivmedel och det kan ju störa nästkommande cyklar. Min cykel efter jag avslutade mitt preventivmedel var nästan uppe i 60 dagar! Det är ju vanligt att det tar ett tag för kroppen att återhämta sig från de extra hormonerna
  • Eloons
    lillmysan skrev 2018-01-06 12:04:29 följande:

Jo jag förstår :) jag tycker ju också att det är lite småkonsrigt att det dels är så jämt efter ÄL men också inte mer än 0,3-0,4 höjt..men somsagt, det är otroligt individuellt så tiden får avvisa :) dock tycker jag det är lite stressande med temperandet. Oftast väcks jag av båda barnen på natten och har svårt att somna om samtidigt som jag blir osäker på när jag ska tempa..som imorse vid 04.20 vaknade lillebror och innan jag tänkte mig för tog jag upp han ur sängen o SEN tempade..somnade sedan om och vaknade i normal tid vid 6.15 och fick givetvis en jättestor skillnad mot den tempen tidigt imorse..sjukt svårt att tempa med två små barn med andra ord!

Ja samma här, lätt att man glömmer bort att ta tempen om liten vill att man kommer haha... jag blir också smått stressad av tempandet men efter äl oftast för jag vill veta hur det går... funderar på att inte tempa efter NC satt ut äl nästa gång!
  • Eloons
    ellinorwe skrev 2018-01-08 08:50:49 följande:

BIM på onsdag så snart får jag veta. så här ser du ut för mig denna månad. Trodde dipen skulle ske idag men den gick upp igen.

Ser bra ut!!
  • Eloons
    Inasim skrev 2018-01-12 18:47:23 följande:

Kan ta några dagar innan den lägger ut den. Men om du fått positivt på testen så har du garanterat ägglossning ???? testen är mer säkra än denna app.

Fast det stämmer inte. Ett äl-test kan ge utslag vid Lh-ökning men det kan hända något i kroppen som gör att ägget inte kan släppas, därav är temperaturen det enda säkra kortet för att få reda på om du har haft ägglossning eller inte. Höjs din temperatur med cirka 0.3 grader och du har hög temperatur tre dagar därefter har du med all säkerhet haft äl, det kan inte ett test utvisa.
  • Eloons
    Lunamoon skrev 2018-01-12 18:35:19 följande:

Har jag ingen ägglossning eller? Fick positivt på clearblues ägglossningstest dag CD 22. Dagarna är lite konstiga för jag hade mens i ca 10 dagar denna gång. Vore tacksam för hjälp!

Jag tror att om du har hög temp imorgon och möjligtvis iövermorgon så sätts din äl ut
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles