• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Jeex skrev 2018-01-17 09:06:34 följande:

Hur brukar era kurvor se ut från mens till äl ? Hoppar det mycket eller håller ni er ganska jämna ?

Min förra cykel var jämn men den här är lite hoppigare.
  • Eloons
    Jeex skrev 2018-01-17 11:07:01 följande:

Själv börjar intala mig själv att bara för att jag är så jämn så kommer min temp absolut inte höjas bara för att det börjar närma sig äl.

Min förra cykel som jag sa var så jämn där fick jag en rejäl höjning och den höjningen var även jämn efter! Ge inte upp, jag är någon/några(?) dagar före dig i cykeln och jag hoppas här hemma haha tror jag kanske har äl idag eller imorgon...
  • Eloons
    Jeex skrev 2018-01-17 13:53:48 följande:

Ja, alla dessa hjärnspöken. Att man inte kan tillåta sig själv att slappna av ;) Ja, vi ligger nära. Har beräknad äl på lördag. När har du BIM ?

Verkligen, man blir ju tokig på sig själv haha! Jag är osäker på bim, min menscykel är sååå oregelbunden... de senaste två cyklerna hade jag äl cd 28 och sen cd 24 så förhoppningsvis snart! Senaste cykeln hade jag 11 dagars lutealfas... kroppen är lite i obalans efter amning och så
  • Eloons

[quote=78380860][quote-nick]Jeex skrev 2018-01-18 17:04:32 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja det tycker jag ser väldigt positivt ut!

• Eloons
    EIJ90 skrev 2018-01-21 06:56:04 följande:

Hej! Detta är första månaden som jag tempar med NC. Verkar det stämma när appen har hittat Äl? Tempen sjunker ju under medellinjen flera gånger. Sen stiger tempen mkt först efter flera dagar. Kan jag vara gravid? Har haft ljusrosa flytningar i två dagar nu...

Tycker det det ut som att du har haft äl kring cd26...
  • Eloons
    Jeex skrev 2018-01-21 07:56:02 följande:

Verkar inte speciellt lovande att äl skedde denna månaden. Det är väl typiskt när man väl har bestämt sig för att försöka.

Det är samma här.... blir sjukt frustrerad!
  • Eloons

Okej, cd25 idag, förra månaden så hade jag äl exakt samma dag. Jag gick nyss på toa och hade rejäla äl-flytningar och jag förde anteckningar på NC förra cykeln och hade äl-flytningar exakt samma dag som äl var.... men nu har jag haft äl-flytningar en gång tidigare denna cykel och vart totallurad haha. Men nu var det en tjock lång trådig flytning så nu får vi ligga i och hoppas temp-höjningen kommer!!

• Eloons
    Elliee skrev 2018-01-23 23:42:02 följande:

Hej tjejer!

Hittade den här tråden för ett par dagar sedan och har nu spenderat ett antal kvällar med att läsa igenom alla sidor. Blev så positivt överraskad över all pepp, positiv energi och hjälpsamhet som hägrar här inne - ni är fantastiska och vilken kunskap ni sitter på! Kände att jag också vill vara med :)

Jag och min sambo har precis tagit beslutet att börja försöka baka bebis och jag känner mig så förväntansfull, och också lite förvirrad över allt man ska ha koll på! Har använt NC i cirka ett år på prevent men har varit väldigt slarvig med att tempa. Nu är det ny tag dock! Är för tillfället i slutet av mensen och längtar till det är dags att börja mysa på allvar :)

Välkommen och lycka till!
  • Eloons

ÄNTLIGEN sattes min ägglossning ut, haha! Cd24 menkänns kanske mer rimligt med dag25... vi får se helt enkelt! Skönt att den är utsatt iallafall

• Eloons
    SofiaS95 skrev 2018-01-25 12:03:14 följande:

Idag helt plötsligt satte NC ut ÄL. Tempen har stigit långsamt de senaste tre dagarna. Men på nått sätt har jag fortfarande svårt att tro att jag hade ÄL då det tidigare synts tydligare på tempen. NC visar att jag haft ÄL i måndags och på söndagkväll fick jag posotivt ÄLtest så vem vet kanske ägget ändå lossnade?

NC satte ut min äl idag med, samma för mig, min temp har inte alla skjutit i höjden som den brukar göra!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles