Tråden för oss som använder NaturalCycles
Behöver jag vara orolig tror ni? Tempen känns lite låg de två senaste dagarna men samtidigt så har jag sovit väldigt dålig så det ka ske kan bero på det? v.6(5+0) idag.
Behöver jag vara orolig tror ni? Tempen känns lite låg de två senaste dagarna men samtidigt så har jag sovit väldigt dålig så det ka ske kan bero på det? v.6(5+0) idag.
En fråga: någon med kort lutealfas eller någon som har haft kort lutealfas? Har ni gjort något åt det och vad? Har både oregelbunden mens och kort lutealfas, funderar på det här med munkpeppar. Ska också ta tag i vikten.
Halloj, ny här. Jag har idag bytt från prevent till plan i NC, då vi precis bestämt att börja försöka! :D
Jag har en mycket oregelbunden cykel, och tydligen en ganska kort lutealfas (9.2 +/- 1.3). Har använt NC sedan nov 2015 och den börjar bli rätt bra på att förutspå när ÄL ska ske, trots min oregelbundenhet... Dock brukar det ju vara lättast att pricka in det exakt först EFTER att ÄL varit. Hur fungerar det här med LH-tester? Jag har kvar de som kom med i paketet, vilka är bäst annars?
Den här exalterade men förvirrade novisen kommer säkert ha hundra frågor haha...
Tusen tack för tips :) Mitt inre fan av ordning är mycket förtjust i tydligheten med datum och tider!
Jag har en lutealfas på 11 dagar i normala fall. Jag har regelbunden cykel. Alltid 28 dagar. Läste att man kunde förlänga lutealfasen med b6 vitaminer så jag for iväg och köpte det. Det funkade ! Äl kom tidigare än vanligt och lutealfasen blev därmed längre.
Äl+12 idag... de senaste tre cyklerna har mensen kommit äl+8, äl+11 & äl+10. Negativt test imorse så vi får se! Just nu är jag bara tacksam över min lutealfas haha! Innan graviditeten hade jag en lutealfas på 13 dagar så nu kanske kroppen är i balans igen
Äl+12 idag... de senaste tre cyklerna har mensen kommit äl+8, äl+11 & äl+10. Negativt test imorse så vi får se! Just nu är jag bara tacksam över min lutealfas haha! Innan graviditeten hade jag en lutealfas på 13 dagar så nu kanske kroppen är i balans igen
Såååå spännande och nervöst! Vill bara berätta för alla i familjen! Men tror jag väntar lite :p eller vad tycker ni? Ska man vänta med att berätta eller ska man berätta tidigt? <3
Jag har varit jätteslarvig med att tempa den här månaden men jag började nu inför ÄL för att se om jag får en ökning. Jag har inga ÄL-känningar alls och ÄLtestet nu imorse är inte ens i närheten av positivt och det här det inte varit på hela veckan, så min fråga är nu om man kan ha en tempoökning så långt som 1-2 dygn INANN äl? Det enda jag vet är att tempen stiger efter.. Beräknad ÄL enligt nc är imorgon.
Hej tjejer!
Vad kan denna dippen bero på? Fler som brukar få? Hsr en jämn kurva annars. Bim om 6-7 dagar och äl+8/9.