• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

wishingforamiracle skrev 2018-03-27 16:14:14 följande:

Hej! Min NC säger att jag inte ska ha ägglossning förens nästa vecka. Jag har en hel del ägglossningstest hemma så jag tog ett idag. Är detta positivt? Kan det skilja så från månad till månad? Min ägglossning har oftast varit mellan dag 17-18.

Det är inte positivt. Det vänstra strecket ska vara lika starkt eller starkare som de högra strecket.
  • Eloons

[quote=78601393][quote-nick]Lunamoon skrev 2018-04-02 13:53:49 följande:[/quote-nick][/quote]

Kan vara för tidigt för att testa positivt och ibland sjunker inte temperaturen förrän samma dag eller någon dag senare. Väldigt individuellt!

• Eloons
    Mih4 skrev 2018-04-05 19:34:07 följande:

Hej igen!

Är tillbaka för mer råd om ni orkar och känner igen er.

Första försöket och har alltid haft stigande temp CD16!!

Vad är det som händer just nu? Samma temp varje dag i över en vecka?

ÄL+9 nu och jag tappar hopp. Tror till och med att det kan påvisa pcos? Eller sköldkörtelproblem?

Finns det någon som har någon fundering är jag evigt tacksam!! :(

Min basaltemperatur är väldigt låg och min höjdes inte så mycket efter ägglossning. På det så har jag inte blivit gravid trots att det tog sig väldigt snabbt med första (vet att det är individuellt för varje graviditet). En gränslös trötthet och svårt att gå ner i vikt på det fick mig att uppsöka läkare och vad det ser ut som just nu så har jag fått hypotyreos efter min graviditet, eller under... oklart. Kolla upp de olika symptomen och är du orolig så uppsök läkare så slipper du vänta för länge och få hjälp efter en lång tids försökande. Lycka till!
  • Eloons
    Elsaida skrev 2018-04-06 07:51:37 följande:

Samma här, har oxå precis diagnostiseras med hypotyreos.

Hur känns det för dig? Har ni försökt ett tag eller har ni precis börjat? Eller försöker ni kanske inte alls?
  • Eloons
    Elsaida skrev 2018-04-06 13:29:34 följande:

Jag har haft missfall varje månad sedan nov, tidiga, typ kemiska, och i feb så blödde jag hela månaden så kollade upp det, och fick veta att mitt tsh var högt.

Här inte tänkt på De innan man är förlamande trött, och jätte oengagerad, deppig, fryser mm.

Gud va tråkigt samma symptom här. Känns skönt att det finns en anledning till varför man mår dåligt så att det inte ?bara är så?. Hoppas det tar sig snabbt med rätt medicinering!
  • Eloons
    Tail skrev 2018-04-23 07:05:08 följande:

Hej. Jag tog detta test nyss.

Jag borde ha bim imorgon men denna månad har vart jätte konstig. Äl 4 dagar senare än normalt trots positivt äl-test på rätt dag.(så NC tycker jag har bim på fredag) Och sen har jag haft väldigt låg temp hela månaden.

Ska ta ett digitalt test imorgon.

Jag är annars som en klocka men denna månad är så avvikande. Med sonen tempade jag aldrig så har inget att jämföra med

Någon som vart med om liknande

Tycker att NC satt ut ägglossningen rätt, positivt äl-test behöver inte betyda äl utan det är temperaturen som visar när/om man haft ägglossning. Tycker även att ditt test ser positivt ut!
  • Eloons
    Miirree skrev 2018-04-23 10:23:51 följande:

Hur har era kurvor sett ut när ni varit gravid och inte varit det? Min är väldigt upp och ner känns det som ?! :)

Ser ut som att du haft ägglossning senare än vad NC satt ut, har du tempat länge? Brukar du ha regelbundna cyklar? Ser ut som du haft äl runt cd28 eller möjligtvis runt cd32?
  • Eloons
    Miirree skrev 2018-04-23 11:10:28 följande:

Jag har bara tempat 1,5 månad så det är kanske svårt o mäta min ÄL i början!

Ja, det brukar ta cirka 3 cykler innan NC lär känna din cykel
  • Eloons
    Tail skrev 2018-04-23 12:15:26 följande:

Nä det ser ju ut som den satt ut den rätt. Vart bara så förvånad då jag alltid är som en klocka med ägglossning och mens. Absolut visar inte äl-test att en äl faktiskt sker. Men med denna konstiga temp trodde jag det var kört. Så vart väldigt förvånad över att man kan ana två streck på testet imorse.

Vi har försökt med syskon sedan i december utan att det blivit något.

Dock om man ska tro att äl skett senare så kanske det är onödigt att ta ett digitalt imorgon om bim faktiskt inte är förens på fredag. Eller hur tidigt kan man ta dom ????

Jag plussade vid min första graviditet på äl+8 väldigt svagt men testade med digitalt äl+10 och det vart positivt tror absolut att det visar positivt imorgon men är du nervös så testa igen på onsdag på hcg fördubblas varannan till var tredje dag.
  • Eloons
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-24 06:48:39 följande:

Av nyfikenhet. Varför får jag ALLTID en tempdipp 4-5 dagar efter äl? Se exempel nedan på bilden. Vad är det som händer i kroppen? Någon som vet?

Tror det var så att det blir någon hormonkrock, progesteron och östrogen krockar och det gör så att temperaturen sänks.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles