Tråden för oss som använder NaturalCycles
Hej! Tror ni att tempdippen igår betyder något? För tidigt för en implantationsdipp va?
Tack på förhand!
Hej! Tror ni att tempdippen igår betyder något? För tidigt för en implantationsdipp va?
Tack på förhand!
Jag hade enligt NC ägglossning dag 16. Stämmer bra med tempen, men jag känner mig osäker...
Har testat med Clearblue Advanced Digital ägglossningstest. Jag är nu på dag 22 och har haft förhöjda LH-nivåer i 5 dagar nu. Men om jag har haft ÄL dag 16 hade jag väl fått utslag då och inte två dagar efter?
Med Clearblue Advanced Digital får man antingen en tom ring (=inte fertil), en blinkande smiley (=hög fertilitet) och en fast smiley (=maximal fertilitet, dvs ägglossning är förhoppningsvis på gång. Jag har alltså fått en blinkande smiley i 5 dagar. Vill bara förtydliga detta då jag inte använder stickor med streck som är svåra att tyda.
Men att få LH-utslag även efter ägglossning, det är det jag reagerar på... LH-sjunker väl ganska snabbt?
Bilden verkar synas på datorn men inte i mobilen :/
Men anledningen till att jag tror att NC sätter fel datum är för att jag har mycket ÄL flytningar i 2-3 dagar, men isf alltid ägglossning när det är helt ?torrt? igen.. som idag, hade jag flytningar halva dagen, sen torrt, borde inte ÄL varit idag eller igår isf? :) Eller är jag helt ute och cyklar?
Hej! Är ny i tråden. Jag och sambon har bestämt oss för att försöka skaffa barn och jag slutade med mina p-piller för exakt 4 veckor sedan. Började med NC ca en vecka senare. Jag har ätit p-piller i ca 10 år, för ca ett år sedan försvann mensen. Har alltså inte haft mens alls på ett år och nu nojjar jag att jag inte ska få mens/ägglossning, att vi inte kommer kunna bli gravida osv... Googlar ju allt om detta och kollar NC-kurvan flera ggr om dagen... Någon som känner igen sig?!
Hur lång tid tog det för er att få igång kroppen efter ni slutat med hormoner?
Vad tror ni om detta? Testlagrets. Skall strecket sitta så långt ner?
Jahapp.. Nu har NC tagit bort ÄL dessutom (CD29). Vad händer?! Hade glad gubbe på digitalt så jag borde väl endå haft ÄL? Något är seriöst fel med mig..
Jo jag vet det, jag haft LH svajjor hela cykeln men antog att nu när den äntligen var helt positiv att det skulle vara tillräckligt med tanke på att jag hade temphöjningen. Det förstärker i varjefall min misstanke om att jag inte trott jag har ÄL varje cykel, hittils har NC satt ut det varje cykel därför jag varit velande.
Skall på utredning den 30/5 så det är i rullning i allafall..
Hoppar in i tråden.
Varit på väg flera ggr att beställa och börja med NC. Slutade med Cerazette i mars efter 4 (innan dess ca 8 år med Yasmin) är det någon idé att börja när kroppen ännu inte är sin fas? Någon med erfarenheter?
Tack för tips! Precis så jag tänker, behöver lära känna min kropp.
Tips mottages också om det är mest lönt att gå på 1 års prenumeration inkl termoneter?