• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Jagheteralma skrev 2018-06-19 08:32:59 följande:

Hej!

Nån som har erfarenhet av att NC ändrar coverline vid graviditet?

De har flyttat upp min coverline en bra bit, jag kommer bli svinrädd om min temp sjunker lite nu :/

Jag skulle spontant säga: sluta tempa. Din oro och stress kring tempningen är nog värre för bebisen än att tempen går ner under coverline.
  • Eloons
    FGK skrev 2018-06-21 14:30:15 följande:

Vad tror ni som är lite mer vana tempare, om den här tempkurvan?

Det ser inte ut som du har haft ägglossning ännu.
  • Eloons
    94tjejen skrev 2018-06-21 11:46:20 följande:

Hej vad tycker ni om min kurva försöker bliv gravid?

Man kan inte säga något om en viss kurva och gissningsvis se om man blir gravid eller inte. Det som kan indikera att är gravid är om din temperatur är hög EFTER bim. Sen skulle jag säga at vänta några dagar till och kolla om du verkligen har haft ägglossning.
  • Eloons
    Arpe86 skrev 2018-06-22 08:37:36 följande:

Andra mätningen. NC har satt ut ägglossning imorgon (lördag). Tempen är relativt jämt. Har bara mätt 5 dagar iof. Ska lägga in detta i appen nu så får man se....

Hur länge har du tempat? Det ser inte ut som att ägglossning är på g om man ska utgå från testet iallafall.
  • Eloons
    Arpe86 skrev 2018-06-22 23:17:02 följande:

Jag har bara tempat i 5 dagar. Men håller med, jag tror inte heller den är på g.

Även om NC satt ut ägglossning imorgon så kommer jag troligtvis vänta ett par dagar till och se..

Då har inte NC så mycket att gå på, de behöver 3 månader för att lära känna din cykel och sätter bara ut en preliminär ägglossningssymbol för att någonstans under cykelns gång har man ägglossning men det är bara att fortsätta tempa och ta tester så får du se när den kommer!
  • Eloons
    Flansen skrev 2018-06-24 08:45:27 följande:

Ni som använder natural cycles och varit gravida tidigare : när har ni plussat? :) det blir ju väldigt mkt mer tillförlitligt när vi säger antal dagar efter ägglossning, tror många bara gissar i andra trådar Annars. Jag fick negativt idag på äl+10 och känner mig allmänt deppig över det. :(

Plussade svagt äl+9
  • Eloons
    eman303 skrev 2018-07-01 10:49:35 följande:

Hej!

Min app rekommenderar mig att ta ett graviditetstest om min mens inte kommer inom de närmsta dagarna.appen har aldrig sagt så förut. Har vi något proffs här? Ska appen säga till så ofta eller finns det en chans att jag är gravid? BIM på fredag 6/7 :)

Appen har sagt det till mig varje gång det närmar sig mens.
  • Eloons
    eman303 skrev 2018-07-02 23:04:51 följande:

Appen rekommenderar mig att ta ett grav test inom kort om inte min mens kommer, går in på bim -2 imorgon. Tog ett negativt test idag. Vad tror ni om denna kurva? kram :)

Man kan tyvärr inte få fram information från en kurva huruvida en graviditet är på gång eller inte, det kan man kanske utläsa när temperaturen fortfarande är hög och man har gått över bim med någon dag eller två. Det är bara att avvakta tråkigt nog
  • Eloons
    Emmissara skrev 2018-07-05 05:55:49 följande:

Hej jag va med i den här gruppen när den började, och har nu ett barn på 14 månader och vi är inne på andra försöket till syskon. Är idag på äl+3 så den långs väntan har börjat.

Hej! Jag tror jag kommer ihåg dig, har en dotter på 15 månader just nu Hoppas det går vägen för er snabbt!
  • Eloons
    Emmissara skrev 2018-07-05 06:32:27 följande:

Och jag tror ja känner igen ditt namn, hur gr de för dig?

Ja jag hoppas de går snabbare än förra gången och utan MF/MA

Ja hoppas på det!

Vi har praktiskt taget kört oskyddat sen dottern kom i hopp om att få barn tätt, men det har inte gått... har inte mått bra heller (konstant trött, oregelbunden cykel, kall, nedstämd, grinig osv) så uppsökte läkare och jag har hypotyreos. Så jag äter levaxin nu för att få ner mina värden och hoppas på att en bebis kommer växa i magen snart. Tempar inte för tillfället heller för att jag känner att det är onödigt, men följer tråden iallafall kör på äl-test och sekretkoll.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles