• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Jag plussade i förrgår! Helt otroligt. Ska gå och ta nya blodprover på måndag för att se hur mitt tsh-värde ligger till men tydligen räckte det med en gång innan äl! Otroligt glada att det äntligen gick!

• Eloons
    Bobno1 skrev 2018-07-28 16:01:24 följande:

Åh vad roligt att höra!!! Jättestort grattis

Tack!!
  • Eloons
    Emmissara skrev 2018-07-29 08:36:22 följande:

Åå så härligt, stort grattis

Tack!
  • Eloons
    Billieblue skrev 2018-07-31 10:31:48 följande:

Hej!

Tittar in här efter flera månaders uppehåll. Vi har försökt bli gravida i ca ett år utan att lyckas. Jag har också hypo och mina värden har pendlat upp o ner under några års tid.

Jag är på BIM+3 och ingen mens i sikte. Däremot extremt ömma och hårda/knöliga bröst och lite värk i nedre magen, men inte riktigt som mensvärk. Tempen håller sig fortsatt hög som efter ÄL,( den brukar alltid dyka markant på dag 10 efter äl och så kommer mensen dag 11) Hade jag varit hemma hade jag testat för länge sen, men befinner mig på en ö utan riktig civilisation (läs:apotek) och är inte hemma förrän på torsd. Tortyr. Allt jag vill är att få tag på ett jäkla gravtest så att jag får veta, haha. Vad tror ni, vågar man hoppas på ett plus?

Åh va spännande! När jag plussade så var det på bim, mina flytningar ändras alltid innan mensen kommer men så var inte fallet den här gången samt att jag tempen var hög. Jag tempar inte längre eftersom pga min hypo och ville inte stressa men jag mätte på kvällen innan mens för att se vad den låg på och då var temperaturen hög. Tror absolut att du kan vänta dig ett plus
  • Eloons
    Billieblue skrev 2018-07-31 12:54:31 följande:

Åh jag hoppas verkligen det!

Stort grattis till ditt plus!

Haha har tempat flera ggr efter varandra de senaste morgnarna för att försäkra mig om att tempen verkligen är fortsatt hög, och att det inte plötsligt blivit ngt fel på termometern.

Skulle det visa sig att jag är gravid kommer jag nog också sluta tempa, känns väldigt stressande. Lite nyfiken på vad din temp låg på vid bim när du plussade, eftersom du också har hypo? Min ligger på 36.6 nu och det är högt för mig, brukar annars ligga på 35.8- 36.1 ungefär innan ÄL. Blir lätt stressad när jag läser om andra som ligger på över 37 när de plussat.

Tack snälla!

Ja man blir ju så förvånad när den är hög haha! Det är nog lika bra, bara njuta av att man är gravid (i den mån som man kan)

Jag har komiskt nog samma som dig! Igår hade jag 36,7 tror jag men jag ligger däromkring också. Innan äl har jag runt 36 grader prick eller lite under så det är lågt!
  • Eloons
    Billieblue skrev 2018-08-01 09:39:09 följande:

Skönt o höra att det finns fler som är lågtempade! Hur mår du? Fått några fler symptom?

Är det din första graviditet?

Imorse hade tempen stigit ytterligare litegrann, låg på 36,7! Är hemma till imorgon bitti och då ska jag ta ett test som ligger i badrumsskåpet och väntar!

Jag mår helt okej, igår kom de ömma och tunga brösten. Annars väldiga hormonsvängningar, sjukt trött och molvärk. Livet leker haha andra graviditeten! Har en dotter som snart blir 16 månader
  • Eloons
    Carro1992 skrev 2018-08-01 12:34:50 följande:

Kollade upp igår vad jag låg på när jag plussade eftersom jag såg att ni skrev om er temp! Jag låg på 36,78 och fortsatte tempa ca 1,5 vecka efter plus men har ingen temp över 37. Är nu i v.14 och såg förra veckan en liten mini med bultande hjärta på kubtestet vi gjorde :D

Men va kul, skönt att höra åååh sä mysigt!! Stort grattis! Längtar så till vårt första ultraljud för att se om allting ser bra ut...
  • Eloons
    Billieblue skrev 2018-08-02 04:58:55 följande:

Åh, då vet du alltså vad som väntar. Mina bröst är också superömma nu, känns inte som att de hör till min kropp. Som att nån stoppat ner två stora stenbumlingar i dem, haha.

Jag plussade precis, även om jag hade blivit väldigt förvånad om det inte hade varit positivt, så är jag ändå helt i chock.

Ja, till en viss del iallafall

Åh stort grattis!! Blir det en liten aprilbebis eller slutet på mars?
  • Eloons
    Billieblue skrev 2018-08-02 12:20:59 följande:

Tack! NC beräknar till 11 april. Vågar inte ens tänka så långt, har varit så inställd på att jag inte ens kan bli gravid p ga hypon, och om jag mot förmodan skulle bli det så förväntar jag mig missfall.. Sitter nog i sedan en läkare som jag hade när hypon upptäcktes, sa till mig att min kropp inte skulle klara en graviditet, uatn att det skulle bli ett tidigt missfall. Iofs hade jag TSH på typ 98 då och det var ca 5 år sen, men dom orden har liksom etsat sig fast..

Ska försöka se positivt på det och ta en bit i taget.

Men vilken elak läkare. Vad hade du för värden sist du tog prover? Se till att ringa din Mvc så du får gå och ta nya prover snart så du får se om du ska höja dosen eller inte!
  • Eloons
    Billieblue skrev 2018-08-02 15:35:45 följande:

Ja.. minst sagt okänslig var han. Bytte rätt kvickt efter det. Nu ligger jag stabilt, tsh på 0,4 för bara en månad sen. Visst är det rätt vanligt att behöva höja dosen vid grav.? Har du behövt göra det?

Det är ju jättebra jag fick kolla mina värden i måndags och hade då 2,1. Jag har dock ätit levaxin i bara två månader och håller fortfarande på att ställa in min dos så jag förväntat mig ett samtal imorgon eller på fredag... tror det kommer behöva höjas.

Ja, vad jag har läst är det rätt vanligt att dosen höjs vid graviditet!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles