• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Gabbi194
    Lillafisfia skrev 2017-07-11 12:43:36 följande:

Dum fråga kanske, vad betyder det lite tjockare grå strecket so går vågrätt över grafen?

Hmm.. jag tror det är ens medeltemp.. :-/
  • Lillafisfia
    Gabbi194 skrev 2017-07-12 08:33:11 följande:
    Hmm.. jag tror det är ens medeltemp.. :-/
    Ah, så kan det säkert vara, den är ju olika för alla så det låter ju rimligt!
  • Gabbi194

Fick en tempdipp idag, mensvärk och nu till sist kom mensen!

Hade hopp fram tills nu, eftersom jag brukar ha otrolig mensvärk och inte klara mig utan smärtstillande, denna gången har jag mensvärk men inte i samma utsträckning..

bara till att inse att det inte gick! På det igen nästa gång!

• Lillafisfia
    Gabbi194 skrev 2017-07-13 11:31:43 följande:

Fick en tempdipp idag, mensvärk och nu till sist kom mensen!

Hade hopp fram tills nu, eftersom jag brukar ha otrolig mensvärk och inte klara mig utan smärtstillande, denna gången har jag mensvärk men inte i samma utsträckning..

bara till att inse att det inte gick! På det igen nästa gång!

Va tråkigt, deppa ihop och ta nya tag <3 Får jag fråga hur din graf såg ut? Idag fick jag nämligen en dipp på typ  0,1 från 36.83 till 36,75, BIM-3 idag... Lite mensvärk med. Eh, kan ju betyda va som helst!
  • Gabbi194
    Lillafisfia skrev 2017-07-13 12:34:29 följande:

Va tråkigt, deppa ihop och ta nya tag <3 Får jag fråga hur din graf såg ut? Idag fick jag nämligen en dipp på typ  0,1 från 36.83 till 36,75, BIM-3 idag... Lite mensvärk med. Eh, kan ju betyda va som helst!

Tack!!!

Din tempdipp var inte så stor tycker jag :) Så det ser jag som "positivt" eller.. iallafall inget negativt!

Såhär såg min graf ut..u

Gick ner till 36.40 idag! Tycker fortfarande däremot det är konstigt att jag knappt har någon mensvärk när jag brukar ligga dubbelvikt.. Sen läser man massa om att "gravid trots mens" haha! Men tempdippen visar ju på att det inte blev något denna månad

• Lillafisfia
    Gabbi194 skrev 2017-07-13 12:48:18 följande:
    Tack!!!

Din tempdipp var inte så stor tycker jag :) Så det ser jag som "positivt" eller.. iallafall inget negativt!

Såhär såg min graf ut..u

Gick ner till 36.40 idag! Tycker fortfarande däremot det är konstigt att jag knappt har någon mensvärk när jag brukar ligga dubbelvikt.. Sen läser man massa om att "gravid trots mens" haha! Men tempdippen visar ju på att det inte blev något denna månad
    Nä, är ju inte så stor dip, tempen är ju fortfarande hög! Får se imorgon! men märkligt med din icke-mensvärk :/ Ja.. gjorde samma sak när jag fick tidigt mf, " mens trots gravid" haha , man greppar verkligen efter halmstrån!!
  • Gabbi194
    Lillafisfia skrev 2017-07-13 12:53:34 följande:

Nä, är ju inte så stor dip, tempen är ju fortfarande hög! Får se imorgon! men märkligt med din icke-mensvärk :/ Ja.. gjorde samma sak när jag fick tidigt mf, " mens trots gravid" haha , man greppar verkligen efter halmstrån!!

Haha ja! Håller tummarna att det går vägen för dig!
  • Mijjan

Ni som haft missfall och fortsatt tempa, kom blödning eller Temp minskning först? Är nygravid men nojig pga tidigare missfall dock har jag ej tempat då då funderar på om tempen ger varning innan resten av kroppen förstår vad som är på g...

• Estor
    Mijjan skrev 2017-07-13 23:24:13 följande:

Ni som haft missfall och fortsatt tempa, kom blödning eller Temp minskning först? Är nygravid men nojig pga tidigare missfall dock har jag ej tempat då då funderar på om tempen ger varning innan resten av kroppen förstår vad som är på g...

Min temp pendlade väldigt o va mest lägre än efter äl så gav mycket oro, är nu i v20 utan tempande.

Du väntar barn inte missfall :)
  • Mijjan
    Estor skrev 2017-07-14 08:07:09 följande:

Min temp pendlade väldigt o va mest lägre än efter äl så gav mycket oro, är nu i v20 utan tempande.

Du väntar barn inte missfall :)

Jo jag vet men har större erfarenhet av missfall än lyckade graviditeter tyvärr .:/ svårt att släppa oron
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles