• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • caerr

Jag hade lh stegring i fredag sen sjönk blev testerna negativa lördag och söndag så jag tog inga fler. Men i förrgår började jag få rikliga sånna äggviteflytningar och värk i magen och lite blod. Hade det nu på morgonen också samt temphöjning (gick dock upp 1.20 h senare). Har världens värk i magen nu. Om jag har höjning idag innebär det att ägglossningen skett nångång igår alltså? Att det släppt från äggstocken och vandrar nedåt nu? Då borde jag haft sex sen i lördags typ och idag om jag vill bli gravid?

• MistyM
    FrökenJ90 skrev 2017-07-17 19:56:03 följande:

Ni som är gravida, har ni lust att lägga upp eran graf från den månaden nu plussade? Tack på förhand :)

Plussade på BIM 12 Juni.

• Oline

Någon annan som har kort lutealfas? Tog ur min p-stav i april och de första två cyklerna därefter har min lutealfas bara varit 9 dagar. Nu är jag på ÄL +8 och som ni ser dippade tempen något idag så nu kommer väl säkert mensen imorgon.. Har två barn och har varit gravid totalt sju ggr, jag tror att min lutealfas varit "normallång", då på ca 14 dgr innan jag fick andra barnet för ett år sedan.

• Jomila
    MistyM skrev 2017-07-19 13:47:05 följande:

Plussade på BIM 12 Juni.

Exakt så ser min kurva ut den här månaden! Är på äl +8 idag...ska bli spännande att se om jag också får ett plus!
  • FrökenJ90
    Jomila skrev 2017-07-20 18:00:29 följande:

Exakt så ser min kurva ut den här månaden! Är på äl +8 idag...ska bli spännande att se om jag också får ett plus!

Är också på äl+8 idag. Min kurva ser inte likadan ut dock men hade en liten dipp igår.
  • Jomila
    FrökenJ90 skrev 2017-07-20 18:26:04 följande:

Är också på äl+8 idag. Min kurva ser inte likadan ut dock men hade en liten dipp igår.

Hihi, kul att vi är på samma dag i cykeln : )
  • FrökenJ90
    Jomila skrev 2017-07-20 18:33:25 följande:

Hihi, kul att vi är på samma dag i cykeln : )

Hehe ^^ Ja kul. Hoppas att vi får plus ^^
  • FrökenJ90

Måste kolla med er, tog först tempen tidigt imorse, lite mer än två timmar tidigare än vanligt och fick ett resultat, sen tog jag tempen nu igen när jag vaknade men inom de två timmarna(bara för att jämföra). Vilket resultat ska jag använda mig av?

• Jomila
    FrökenJ90 skrev 2017-07-24 09:36:37 följande:

Måste kolla med er, tog först tempen tidigt imorse, lite mer än två timmar tidigare än vanligt och fick ett resultat, sen tog jag tempen nu igen när jag vaknade men inom de två timmarna(bara för att jämföra). Vilket resultat ska jag använda mig av?

Haha, läskigt! Jag gjorde exakt samma sak idag! Och visst är vi på samma dag i cykeln? Jag tog den temp som var det klockslag jag brukar ta...
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles