• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Estor
    lakritspipa93 skrev 2017-09-13 11:10:14 följande:

Hej alla,

Jag och sambon har bestämt oss för att skaffa en liten en - vi säger att vi ska ta det som det kommer men jag använder NC för att hålla koll på min cykel och för att få översikt på hur min kropp fungerar.

Jag tog ur min hormonspiral 22/8, därefter fick jag en blödning 2 dagar efter- ej säker på att det räknas som mens men har skrivit in det för enkelhetens skull i appen. Idag satte NC ut min ÄL på dag 21, lite sent men jag kan tänka mig att kroppen inte helt hoppat igång än :) det intressanta är att jag skriver in tempen i en annan app, och den lade ut min ÄL på dag 12. Litar dock mer på NC så sitter still i båten tills vidare.

Min temp har verkligen levt sitt egna liv denna cykeln, så märkligt :)

Blödningen dag två är en utsättning blödning och ingen mens :)
  • Joicy

Jag jobbar skift och har därför nätter ibland, hur gör ni som jobbar nätter? Ska jag ta tempen när jag sovit klart på dagen eller borde jag tempa på morgonen innan jag ska sova? Så drygt att jag förmodligen kommer ha nästa ägglossning under en period när jag jobbar bara nätter..

• lakritspipa93

Ja så är det ju, inväntar första mensen men den håller inte "schemat" jag hade med spiral, vilket var 28 dagar och jag tog ur spiralen mitt cykeln. Får se när det kommer igång ordentligt. Men om NC satt ut en ÄL, kan man anta att det är en faktiskt är ÄL, även fast man inte fått första mensen...?? :)

• Ceep
    lakritspipa93 skrev 2017-09-13 15:35:32 följande:

Ja så är det ju, inväntar första mensen men den håller inte "schemat" jag hade med spiral, vilket var 28 dagar och jag tog ur spiralen mitt cykeln. Får se när det kommer igång ordentligt. Men om NC satt ut en ÄL, kan man anta att det är en faktiskt är ÄL, även fast man inte fått första mensen...?? :)

Hej!

Man kan/ska anta att det är ÄL, trots att man inte fått sin första mens. NC kommer säga ut ÄL baserat på temp och statistik. Mensen hjälper sedan till att bekräfta att/när ÄL skedde (:
  • Lillafisfia
    Joicy skrev 2017-09-13 15:32:41 följande:

Jag jobbar skift och har därför nätter ibland, hur gör ni som jobbar nätter? Ska jag ta tempen när jag sovit klart på dagen eller borde jag tempa på morgonen innan jag ska sova? Så drygt att jag förmodligen kommer ha nästa ägglossning under en period när jag jobbar bara nätter..

Fick detta scarf rån NC när jag frågade om skift!

• jaksu

Hej på er igen denna månad, ÄL närmar sig.
    Jag har dock blivit lite fundersam, förra cykeln hade jag bekräftad ÄL dag17 (som "normalt"), denna cykel är den beräknad till dag14? Kanske finns en enkel förklaring, men jag förstår inte :)

Någon som vet? hehe

• Ceep
    Eloons skrev 2017-09-13 08:43:09 följande:

Okej! Ja vi får hoppas att det tar sig för oss båda två snart. Har ju en konstant molvärk så jag hoppas den kommer snart. Dock kände jag såhär i kanske 1,5 månad förra cykeln och sen kom mensen haha..

Ja, känner igen det där! Så frustrerande. Jag ska börja testa med Äl-stickor tidigt trots att jag har lång cykel. Vill inte missa då den oregelbunden. Jag har även beställt rosenrot. Har ingen erfarenhet av det men läst mig till att det många gånger hjälper kroppen med hormonerna. (:
  • Eloons
    Ceep skrev 2017-09-14 09:39:56 följande:

Ja, känner igen det där! Så frustrerande. Jag ska börja testa med Äl-stickor tidigt trots att jag har lång cykel. Vill inte missa då den oregelbunden. Jag har även beställt rosenrot. Har ingen erfarenhet av det men läst mig till att det många gånger hjälper kroppen med hormonerna. (:

Ja det kan vara jätteskönt, själv vill jag kasta min åt... då de är samma "styrka" hela tiden Hahah... men idag så steg temperaturen litegrann så vi får se om det har hänt något! Ja jag har också läst att det kan vara bra :)
  • Moodie

Fick en dipp idag på ÄL+7. Vad tror ni, ser min kurva lovande ut än så länge?

• Eloons
    Moodie skrev 2017-09-14 12:02:03 följande:

Fick en dipp idag på ÄL+7. Vad tror ni, ser min kurva lovande ut än så länge?

Det är så svårt att säga om en kurva ser lovande ut innan bim, det är ju efter bim man vill att tempen håller sig uppe för oftast är man gravid då :) håller tummarna att tempen går upp och håller sig där!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles