Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!
Jag har under min uppväxt varit mamma till min mamma, då hon led av en djup depression och kunde inte ta hand om hemmet.
Sedan har jag utbildat mig och jobbar inom vården och jag kan se en stor skillnad bara på de sista året, vi ska utföra mer omvårdnad fast på mindre tid. Min arbetsgivare kan närsomhelst ringa för att beordra ut mig att jobba, jag har en kollega som blev beordrad att jobba trots att hon satt på restaurang med familjen och firade att hon och maken varit gifta i 25 år! dock så vägrade hon och fick senare en varning pga arbetsvägran!!!
Själv har jag jobbat tagit hand om barn, hus har en make vars hjärta stannat men överlevde med vissa skador som blev pga syrebristen. I samma veva dog min far och hans lägenhet skulle städas ur, 40 mil bort.
Efter detta blev jag utbränd då jag inte tänkte på mig själv alls utan bara på alla andra, jag skulle köra till jobbet en morgon och körde in i en rondell som ligger på väg till mitt jobb och visste inte hur jag skulle ta mig ur rondellen!!!
Fick hjälp ur rondellen och till vårdcentralen kom inte ens ihåg vilket år det var eller mitt personnummer.
Blev sjukskriven en längre tid och arbetade mig sakta men säkert tillbaka, nu har jag gått ner i arbetstid och jobbar inte 100 % längre och jag märker en ökad känslighet mot stress, jag måste säga nej tidigare nu för att inte hamna där igen.