• Anonym (:))

Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!

Som någon skrev empatin har minskat... Det ställs så höga krav allt ska vara så

bra... Man ska ha den perfekta familjen, jobbet, vänner osv osv... Man ska aldrig

vara nöjd... Man går bakom ryggen på varandra för att jaga det man tror är lyckan..

Vi är ett kallt land med många ensamma människor, där familjen inte är det viktigaste...

Där jagandet efter uppmärksamhet, egentid och egot är det viktigaste... Där

människor bytts ut när man inte duger... Ensamt!!! Söker man hjälp får man några

piller... Och mer piller... Tror om människor sänker sin ribba och är nöja med det dom

har skulle fler må bättre.... Leva idag istället för kraven imorgon, hålla i hop med sina

familjer och acceptera sig själv och andra som dom är.. Skulle många var friskare och

lyckligare :)

Anonym ((...)) skrev 2015-04-24 08:18:34 följande:

Helt OT men jag måste fråga dig. 

Vad betyder alla punkterna i texten? 

Vilken funktion har de?

Hahaha :) det är bara mitt sett att skriva ;) lite att man ska tänka vidare....

Anonym (Jenny) skrev 2015-04-27 22:33:27 följande:

Det spelar ingen roll, jag kommer aldrig anse att det är jobbigt att gå arbetslös. Jag kan förstå att det är fruktansvärt tråkigt efter ett tag, absolut. Men så speciellt jobbigt? Njaaaa! 

Blir det katastrof ekonomiskt så visst, då kan det bli lite jobbigt med psykisk stress. Men det finns oftast jobb någonstans. Sen att man inte vill servera hamburgare på donkan, det är ens egna problem. 

Mitt jobb är fruktansvärt slitigt, man måste vara i god fyisk form, annars överlever man inte ens en halv dag. :P Inte direkt så att folk står på kö, för inte många som klarar det. Jag har som sagt ett års akassa i september, kanske borde be chefen sparka mig då? Hmm?

Har dock en annan som redan vill anställa mig. Jag har aldrig gått arbetslös, undrar varför? :)

Måste bara säga jo att vara arbetslös kan vara skit jobbigt och man kan tom bli sjuk av det... Vi är olika människor de som vill jobba men inte kan och det som inte vill jobba... Har varit arbetslös en gång sedan gymnasiet (på 24år)... Det var självförvållade, jag sa upp mig.. Det tog tre månader så höll jag på att bli galen... Tappa allt med tider, bodde framför tven och kunde inte gå ut utan ha freestyle på mig... Blev folkskygg... Så det var bara att öppna tidningen och ta första bästa jobbet, aldrig i gen säger jag...
Svar på tråden Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!