• Äldre 23 Apr 22:45
    2560 visningar
    3 svar
    +1
    3
    2560

    Akut p-piller, utebliven mens och symtom på graviditet

    Hej!


     


    Jag vet inte om jag har valt rätt tråd för min fundering, men jag får hoppas att det går bra ändå.


    Hade oskyddat sex med min pojkvän ett flertal gånger under 2 dagar, dock avbrutet samlag och satsen utanpå.
    Brukar ofta skydda oss med kondom, men just denna helg var det lite hett på gröten och gummit var slut.
    Det har nu gått 9 veckor sedan dess och jag tog ett Akut P-piller på kvällen den 2:a dagen då vi hade haft samlag.
    5 dagar senare hade jag en mellanblödning som varade i 6 dagar.
    Enligt min menskalender ska jag ha haft min mens för 7,5 vecka sedan.
    2 veckor efter utebliven mens tog jag mitt första graviditetstest som visade
    negativt, 1 vecka därefter ännu ett test (Negativt) då mensen ännu inte kommit.
    Har efter detta tagit ytterligare 2 test, det senaste för 5 dagar sedan och det visar också negativt.
    Jag har grav-symtom, så som illamående, värk i rygg/nedredel av mage, känner även ett slags tryck då jag ligger på magen, blir ofta lite uppblåst och svullen.
    Har ett barn sedan tidigare och känner igen många av symtomen.

    Oro över om jag är gravid, även om alla dessa gravtest visar det motsatta.
    Har försökt få hjälp att få svar på hur det egentligen ligger till, varit i kontakt med vårdcentral i hopp om "blodprov/test2, men har då blivit ombedd vända mig till kvinnoklinik, de i sin tur har sagt att jag ska vända mig till Gyn.
    Gyn i sin tur har inte tider de närmsta 2 veckorna.


    Orolig och inte tas man seriöst för sin oro, för visst skall dessa test vara pålitliga enligt vården.
    Har läst om många fall då kvinnor har kommit upp till vecka 12 eller senare i graviditeten innan det givit PLUS på stickan..

    Är jag gravid tro?
    Ska jag oroa mig eller förlita mig på dessa graviditetstest som inte alltid funkar som de ska?


    Någon som varit med om liknande efter Akut P-piller?


    Tack på förhand


    Även ett tack för att ni orkat läsa er igenom allt detta.


     


     


     


     


     


     


     


     


     

  • Svar på tråden Akut p-piller, utebliven mens och symtom på graviditet
  • Äldre 23 Apr 22:54
    #1

    Den här mellanblödningen i sex dagar var inte mens då? Cykeln kommer väl i olag av dagenefter piller?

  • Äldre 23 Apr 23:58
    #2
    ssa123 skrev 2015-04-23 22:54:00 följande:

    Den här mellanblödningen i sex dagar var inte mens då? Cykeln kommer väl i olag av dagenefter piller?


    Det var en mellanblödning och inte mens, väldigt liten mängd blod.
    Mer av en rosa och växelvis röd flytning.

  • Anonym (Ee)
    Äldre 24 Jan 16:49
    #3

    Hej! Såg att den här tråden va freda år gammal men gör ett försök ändå då jag är i exakt samma situation.

    Massa gravid symptom. Supersen mens, idel negativa gravtest. Hur fick det för dig med allt?

    Med vänlig hälsning,

Svar på tråden Akut p-piller, utebliven mens och symtom på graviditet