• Äldre 26 Apr 01:15
    1086 visningar
    2 svar
    2
    1086

    Orolig för att förlora en tvilling.

    Hej! Första gången här på familjeliv så vet inte riktigt hur man gör. Men jag är iaf super orolig för denna graviditet. Jag har två barn sen innan. Nu är jag gravid med tvillingar. Fick reda på det pga extremt illamående. Blev inlagd i tisdags 8+5 och då gjordes ett ultraljud och förklaringen till det extrema illamåendet fick jag. Det är två. Två finisar med hjärtljud. Jag är överlycklig och livrädd. Sen helt oväntat så har jag blivit galet nojig och orolig. Orolig att en av tvillingarna ska "tyna" bort. Har sen igår mått bra helt plötsligt. Tror inte det är pga medicinerna då jag ätit dem sen tisdags men bara mått bra igår och idag. Nu är jag i v 9+2. Hjälp! Hur står jag ut fram till UL 13 maj... missfallsrisk har minskat sen man sett hjärtljud sa läkaren. Men om den andra kunde "tyna" bort fick jag bara svaret "ja det kan hända". Men är det stor risk liksom? Vill även påpeka att det är tvåäggs tvillingar.

  • Svar på tråden Orolig för att förlora en tvilling.
  • Äldre 26 Apr 07:49
    #1

    Finns det ett hjärta som slår har risken för MF minskat till ca 1 %, så ta det lugnt bara.

    Går det fel innan v 12 så var det inte meningen och det finns inget du eller en läkare kan göra åt det så tänk inte på det så länge bara. Sysselsätt dig istället.


    Det är många det är synd om, men inte alltid p.g.a. det de själva tror. /Themis
  • Äldre 26 Apr 19:14
    #2

    Tack för svar! Ska verkligen försöka sysselsätta mig med annat.

Svar på tråden Orolig för att förlora en tvilling.