• Anonym (Respekt)

Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?

Jag har länge funderat på varför folk har så svårt för att respektera det. Eller åtminstone acceptera det. Själv är jag en tjej på 24 år, som söker mig till män i 40-50-årsåldern. Jag förlorade oskulden med en 10 år äldre man, och har sedan dess gått vidare uppåt till 20-30 år äldre män. Har attraherats av äldre sedan jag var 14. På den tiden en 42 år gammal granne. Där kan jag idag medge att det var fel av honom att ens prata med mig om de saker vi pratade om. Men idag, när jag är en vuxen kvinna. Varför?

Om jag hade en dålig relation till min pappa? Ja, det hade jag. Men vad spelar det för roll då? Om jag söker närhet och trygghet (som jag inte fick som barn) i en sexuell eller mer varaktig relation, varför skulle åldersskillnaden vara ett problem? Varför stör man sig på det?

Jag är ute efter en vettig diskussion, inga påhopp eller onda ord. Jag är nyfiken på vad ni tycker, helt enkelt!

• Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?
  • Anonym (Gubben?)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-02-26 14:01:20 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i men för TS är en äldre man en som är runt 40 och det är ju inga gamla gubbar!! DET vore riktigt äckligt😳
    Var går gränsen för att vara gammal gubbe då?
  • Anonym (Jolie)
    Anonym (Kry) skrev 2025-02-26 06:08:44 följande:
    Ok. Då tillhör ni en minoritet. De flesta tänker längre än att leva för dagen, särskilt i en relation.

Sen så vill de flesta ha barn också. Då blir det naturligt att vara mer planerande inför framtiden. Både med ålder, partnerval och allt annat som kan komma att påverka ens egna avkommor.
    Vi lever inte för dagen, vi lever i nuet och njuter av varje dag tillsammans. Som sagt.

Vi är för gamla för att skaffa gemensamma barn, mina barn är vuxna. Han har inga och det är jag glad för.
  • Anonym (Jolie)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-02-26 09:11:32 följande:
    Var det bara hans utseende DU föll för en gång? Ngt måste han ju ha?
    Verkligen inte, han är inte ens min typ. 

Han kom in i mitt liv när jag hade en jobbig period, han stöttade mig och var snäll. Något jag inte var van vid.
    Någon egentlig kärlek från min sida existerade aldrig.

Men oavsett, vi är ungefär jämngamla. Skiljer fyra år.
  • Anonym (motvals)
    Anonym (Kry) skrev 2025-02-26 02:45:33 följande:
    Därför att det är ett faktum att man försämrar sina chanser till ett långt liv ihop om man väljer en betydligt äldre partner. Det går inte att komma ifrån att den äldre parten nästan alltid kommer att dö tidigare och göra sin fru eller make till änka/änkeman i förtid. Förutsatt att de stannar ihop då.

Man kan leva i kärlek med någon i samma ålder också. Plus att man får en mycket längre lycklig tid ihop om man är något jämngamla. Det säger sig självt.

Håller inte med dig om det sista heller. Inte om man ser till allmänna sanningar. Majoriteten av oss väljer inte en partner som är gammal nog att vara ens förälder. Av både praktiska och känslomässiga skäl så är det mer optimalt (för de allra flesta) att välja en partner i samma ålder som en själv eller därikring. 
    Så att du menar att man ska vänta tills man hittar en man i rätt ålder. Oavsett om man får känslor för en äldre man ?

Vad händer då om man inte hittar någon i rätt ålder som man får känslor för?

Ska man förbli ungmö ?
  • Anonym (hirvi)

Jag har haft 4-5 seriösa relationer och i princip alla har varit 10-20 år
    äldre än mej. Hellre en attraktiv snygg äldre man än en i min ålder som
    är medelmåtta. 

Jag har aldrig lyckats attrahera en snygg man i min egen ålder.

• Anonym (motvals)
    Anonym (Jolie) skrev 2025-02-26 05:34:23 följande:
    Förstår inte hur detta kan få en nedåttumme!

Saknade du inte att få ett gemensamt barn, då du ännu var så ung?
    Vi hade inte betsämt någonting, det var absolut inget jag önskade i början. Men så hände någonting och längtan föddes. Han var först tveksam man efter att ha tänkt över saken så var vi på samma spår.
    Vår son är 26 idag!

Jag och exet är iaf fortfarande vänner, och det känns superbra. Det tycker sonen också.

Hans äldre barn har vår gemensamma absolut noll kontakt med.

Jag hoppas det blir som du önskar och att ni får ett fortsatt bra liv tillsammans!
    Jag hade ju redan 2 barn och fick 2 i bonus så jag kände mig faktiskt ganska klar med barn redan då. 

Jag har aldrig ångrat att vi inte fick något gemensamt barn. Tror att detta skulle ha komplicerat livet för oss. Vi har haft väldigt bra kontakt med hans barn och det tror jag att min man ska ta åt sig äran av.  Han har verkligen gjort alla rätt där. 

Min man brukar säga att vi vet ingenting om framtiden men om han skulle drabbas av hjärnblödning eller något liknande, är jag ju inte ensam, hans barn finns ju också där att stötta mig.  Jag känner mig trygg i detta 

Det är ju inte så att vi som valt att dela livet med en äldre man, är ovetande om vad som eventuellt väntar oss. Men jag vet å andra sedan av egen erfarenhet att man aldrig kan ta livet som självklart.

Mina barn älskar min man och sina bonus syskon. Det har inte kunnat blivit bättre
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Gubben?) skrev 2025-02-26 14:42:06 följande:
    Var går gränsen för att vara gammal gubbe då?
    För mig som är äldre själv är den ju väldigt hög men relaterat till  en flicka  i TS ålder skulle jag tycka det började bli riktigt äckligt vid 55!! 
  • Anonym (Gubben?)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-02-27 05:03:06 följande:
    För mig som är äldre själv är den ju väldigt hög men relaterat till  en flicka  i TS ålder skulle jag tycka det började bli riktigt äckligt vid 55!! 
    Vilken tur att man är för ung för att vara gubbe några år till då :)
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M)

Har du ingen pappa /fadersfigur i ditt liv.

Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?