• Myyslii

Eget hemmatest

Hej! Satt och läste om folk som gjort egna graviditetstest..

Ett av dessa var om man kissade i ett glas/en burk och lät de stå under natten i kylskåp(minst 8 timmar). Var det ett 'moln' i så var man gravid. ;)

Så.. Nu till min fråga, någon som testat eller vill testa? Skulle vara kul att veta tycker jag om det fungerar. :D

Jag provade (är på äl +3 el 4) och fick detta moln i min burk i morse. ;) (Hade en försluten barnmatsburk.) Har redan fått frågan om jag är gravid så jag ville ju testa. :D Senare i veckan kommer riktiga test. :)

Hoppas det är någon annan som hakar på och testar!

• Svar på tråden Eget hemmatest
  • Myyslii
    Paap skrev 2015-04-27 18:51:20 följande:

Vad menar du med "moln"?

Det blev en reaktion på något vis och i botten så ser det precis ut som att det är ett skikt med vitt molnliknande lager och sen ett skikt ovanför med resten av kisset. ;)
  • Myyslii
    Syllin skrev 2015-04-29 11:10:05 följande:

Låter väldigt spännande, jag är på ÄL+9 idag.

Skriver öppet i min blogg om att försöka bli gravid!

Gå gärna in och kommentera på de frågeställningar som finns.

WWW.MammaPrat.blogg.se

Ja visst! Dagarna går dock så sakta. ^^ Vågar du prova denna metod?;)
  • Myyslii
    Paap skrev 2015-04-30 21:07:22 följande:

Har du tagit ett annat? Var du gravid? Har inte fått någon mer blödning och urinen är liksom, "grumlig" och har blivit ljusare, dock inget klart skikt än, men det har inte gått 8 timmar än.. Har du en bild på hur ditt ser ut ?:)

Tog ett riktigt test i morse men bara ett streck. ;) Fortfarande väldigt tidigt då jag hade äl den 24:) Har bild men kan inte lägga ut med mobilen..

Din blödning blev den värre? Annars ev nidblödning?

Detta är bara en rolig grej jag hittade och undrade om någon provat gravid som ickegravid vad svaret blev. ;)
  • Myyslii
    Paap skrev 2015-05-01 22:20:31 följande:

Nej min mens drog igång med en jävla fart idag, så här har man legat i fosterställning stora delar av dagen :(

Hoppas det går bättre för dig!

Åh:( Fy vad jobbigt. Hoppas de tar sig denna månad för er!

Det märks. :) Ska ta nytt test om några dagar.
  • Myyslii
    FamiljenO skrev 2015-05-05 16:59:35 följande:

Jag har jobbat på vårdcentral och hanterat hundratals med urinprov som fått stå över natten och i 80% av provenKvinnor som män har "moln" i sina prover. Och det är salter och slaggprodukter som samlas i botten.

Det är alltså inget säkert hemmatest med andra ord.

Tack för ett bra svar!:)
Svar på tråden Eget hemmatest