Inlägg från: Deceree1 |Visa alla inlägg
  • Deceree1

Överdrivet lång sorg över förlorad hund

Hej. Vi tvingades avliva vår hund "Hästen", ja hon hette så, för snart två år sen. Det var det värsta jag har varit med om. Jag blev sjuk av sorg. Alltså sjuk med ångest och hjärtklappning. Grät jämt. Jag höll nog på så i ett år minst. Nu, idag, kan jag tänka på henne utan att gråta. Vi köpte ett nytt Monster en månad efter men jag var helt förstörd iaf. Jag har haft flera hundar innan men ingen av dom har det blivit som det blev med den här. Det går inte förklara. "Hästen" var väldigt speciell och stod mig så nära.

• Deceree1
    Felizia7 skrev 2015-04-29 12:00:21 följande:

Tack alla för era svar. Jag tror att en stor del i det här är att jag har en del uppdämd, obearbetad sorg som kommer upp nu. Fick/tog aldrig riktigt chansen att sörja honom ordentligt tror jag utan fortsatte som om inget hänt i princip. Ville/förväntades inte att sörja direkt efteråt dessvärre. Jag vet att jag kommer över honom snart och bara att få uttrycka detta i text har hjälpt.

En dag ska jag ha en hund eller katt igen men det får vänta. Tror dock att jag aldrig kommer att hitta någon så speciell som den vovven var

Ps, jag trodde inte heller att jag skulle hitta en hund som va så speciell som Hästen, men monstret vi har nu är väldigt speciell och jag älskar henne massor. Hoppas du kommer att få uppleva det, du också.
Svar på tråden Överdrivet lång sorg över förlorad hund