Skrevande män problem i T.-banan?
www.aftonbladet.se/nyheter/article20684124.ab
Vet kvinnor inte, att män inte vill klämma sina juveler?
www.aftonbladet.se/nyheter/article20684124.ab
Vet kvinnor inte, att män inte vill klämma sina juveler?
Nu är ju jag rätt liten i kroppen men jag har aldrig någonsin märkt något problem när jag suttit brevid en kille som skrevar.
Vad är det jobbiga?
Problemet ligger hos betraktaren som antagligen är en ultrafeminist.
Problemet är att dessa skrevande män breder ut sig på övriga resenärers bekostnad, det har ingenting med feminism att göra, utan att visa hänsyn mot sina medmänniskor. Män som kvinnor.
Jag som kvinna har alltid suttit så i hela mitt liv.
Att sitta med benen ihop eller korsade är rent ut sagt förjävla obekvämt och känns fel, fel, fel.
Men visst sätter jag ihop benen OM det kommer någon som ska sitta brevid mig, absolut.
Får ni män ont av att sitta med benen ihop i en kvart?.
Kanske skönt att knipa åt runt kuken, annars får man hala upp den. Benlängd är mer problem i flyget. Har inte åkt tuben på länge men vill minnas att vagnarna är gjorda i Italien.
Äh problemet är väl försumbart. Men för min det är det så att om jag ska sitta med benen ihop så måste jag spänna benen hela tiden vilket är rätt tröttsamt. Slappnar man av åker knäna ut eftersom sätet inte går emot knävecket och det därför inte finns nån friktion. Att det skulle ha med paketet att göra finner jag orimligt
Visst, det kräver en ansträngning att sätta ihop benen, men det gör det även för kvinnor. Kvinnor är uppfostrade till att sitta "fint", det anses okvinnligt att skreva. Det är nog också en klassfråga, de jag ser skreva är medelklass och neråt, väluppfostrade män i kostym skrevar inte i samma utsträckning.
Jag tror att män skrevar för att de hoppas att nån tjej ska ramla med ansiktet ned i skrevet på dom.
Visst, det kräver en ansträngning att sätta ihop benen, men det gör det även för kvinnor. Kvinnor är uppfostrade till att sitta "fint", det anses okvinnligt att skreva. Det är nog också en klassfråga, de jag ser skreva är medelklass och neråt, väluppfostrade män i kostym skrevar inte i samma utsträckning.