• Äldre 3 May 02:49
    1569 visningar
    3 svar
    3
    1569

    Min bästa vän vill ju bara hjälpa mej, ska jag svara ja eller nej

    Jag och min kille var tillsammans i två år.
    Jag är 19, han är 21.
    Nu är det så att jag har upptäckt att jag har blivit gravid.
    Det är tidigt i graviditeten v. 5 tror jag, med tanke på när vi hade sex sist.
    Men min kille fick total panik och lämnade mej bara så där.
    Jag berättade detta för vår gemensamma vän som är min bästa vän också kille.
    Min kompis tog killens alla grejer som jag hade och lämnade dem hos killen.
    Skällde ut honom efter noter och sa att han aldrig skulle visa sig i närheten av mej igen.
    Inget fel med detta, blev faktiskt lite glad för att han ställde sig upp för mej på detta viss.

    Nu till mitt dilemma.
    Min kompis började fråga mej om hur jag skulle göra med barnet om jag skulle behålla det, jag sa att jag skulle det.
    Sedan frågade han om jag ville att han skulle hjälpa mej med barnet, jag sa att ja där med (skönt med någon som ställer upp).
    Och sedan kom den konstiga frågan, han frågade om jag ville gifta mej med honom.
    Han förklarade att han alltid varit förälskad i mej men varit rädd att säga något, han sa också att alla barn borde ha så många som möjligt runt om kring sig som älskar dem och en massa andra argument.
    Kompisen lovade att hjälpa till oavsett om jag ville gifta mej med honom eller inte.

    Vad ska jag ta mig till?
    Vad är rätt och vad är fel att göra i denna situation enligt er?
  • Svar på tråden Min bästa vän vill ju bara hjälpa mej, ska jag svara ja eller nej
  • Äldre 3 May 03:48
    #1

    Älskar du vännen på ett romantiskt plan och vill spendera resten av livet med honom låter det som en bra idé. Annars inte.
    Om du själv vill det kan du ge vännen en chans och prova dejta. Känner du att du vill landa i tillvaron innan du försöker inleda en ny relation så kör på det. Kom ihåg att du inte är skyldig vännen en relation.

    Sammanfattningsvis tycker jag att rätt sak att göra är att vara ärlig och sann mot dig själv och mot din vän.

  • jenny9­9
    Äldre 3 May 08:18
    #2

    Jag tycker du ska ta det väldigt lugnt.Du är nygravid och din pojkvän har stuckit.Det är möjligt att han fick panik och måste lugna ner sig.Rå om dig själv istället och inled inte något nytt nu.

  • LAHR
    Äldre 3 May 09:36
    #3

    låter panikartat och jag hade varit väldigt försiktig! känns lite skumt på nåt sätt och fel.. jag hade avböjt hjälpen faktiskt för det kan sluta med att du får ett sorts krav över dig att han måste få vara delaktig även om haninte har några som helst band till barnet, sedan att han öppnar sig såhär tycker jag är rätt egoistiskt och det ställer till det för dig rent känslomässigt och man kan tom bli såpass påverkad att man tillsslut börjar tro att man är förälskad och dylikt.
    Så nej jag känner bara nej. 

    Vänta tills allt lagd sig och prata med en barnmorska först innan du bestämmer något över huvud taget, barn klarar sig utan två föräldrar det gör de men självfalölet är det alltid bra med både faders och moders gestalter men det går utan med. 

    Ni är bara vänner och han har ingen roll i detta igentligen och tänk om ni blir osams när du inte delar hans känslor... fundera ordentligt!! mitt råd jag säger det för att vara snäll.

    Din kille kanske behövde andas då han fick panik, han kanske kommer snart för att diskutera saken i en lugnare situation.


    "you can do it you are a croft"
Svar på tråden Min bästa vän vill ju bara hjälpa mej, ska jag svara ja eller nej