• Zai

test positivt, negativt o positivt igen!?

Testade för första gången någonsin positivt i fredags, på vår testdag 14 dagar efter ET. Lyckan var total! Men så tog jag ett nytt digitalt graviditetstest igårkväll som var negativt (hade inte kissat på 4 h innan) och i kombination med att brösten helt slutat ömma tänkte vi att vi fått ett tidigt missfall. Tog dock ett till digitalt graviditetstest nu på morgonen som var positivt (det står "gravid 1-2 veckor") så nu är vi förvirrade.

Är det mest troligt att det är missfall men att i mer koncentrerad morgonurin ger hcg fortfarande utslag? Eller kan jag vara gravid och ha så låga nivåer att det inte ger utslag på kvällen trots att det gått 18 dagar sedan ET? Är så orolig att det inte gått vägen denna gång heller...

• Svar på tråden test positivt, negativt o positivt igen!?
  • Ina81

Min egna erfarenhet är att dom digitala visar positivt senare än dom andra för jag har fått plus på testlagrets stickor men neg på digitalt utan att något varit fel

• Bengalen

Ring kliniken och be att få komma och ta ett hcg-blodprov med två dagar emellan. Det viktiga är att se stegringen för att kunna avgöra om allt fortskrider som det ska.

• Zai

Tack för svar!
    Jag har tagit blodprov nu och hcg var bara 18 (trots nästan 3 veckor efter äggplock) så förmodligen missfall :( men ska ta imorgon igen för att veta säkert.

Svar på tråden test positivt, negativt o positivt igen!?