• jel00

    Elak "lärare"?

    Hej!
    Vad tycker ni om en "lärare" säger att man måste ta ansvar för sina saker och att alla är över 15 år och säger "speciellt du som är äldre" pekar på en elev som är 19/20 år gammal framför alla i klassen? Är det inte dumt att en lärare säger så till sina elever att dom är omogna och oansvariga bara för att dom har glömt boken hemma och pekar på en äldre elever och säger "speciellt du som är äldre" och förstår inte när den äldre elev inte vill prata just nu med läraren och vill bara åka hem? Frågar elever vad dom gör i skolan och varför dom är här? Det var bara 4-5 elever och alla är tysta och hon har börjat predika bara för att några har glömt boken hemma? 

    PS: Hon har ingen lärarutbildning 
  • Svar på tråden Elak "lärare"?
  • Anonym (Vad är problemet?)

    Varför är det elakt att kräva att ni har böcker med er?

    OskyldigVad tror ni händer om en snickare kommer till jobbet men lämnat verktygslådan hemma? Jo, snickaren får köra hem och hämta verktygslådan och får inte betalt för den tiden det tar att köra.

    Om alla i er klass tog ansvar för sina studier så skulle ni slippa dessa samtal. När elever kommer utan rätt material skapar det merarbete för läraren på ett och annat sätt...

  • Anonym (LOL)
    Vad tycker ni om en "lärare" säger att man måste ta ansvar för sina saker och att alla är över 15 år och säger "speciellt du som är äldre" pekar på en elev som är 19/20 år gammal framför alla i klassen?

    Jag tycker det är för jäkligt. Är man 15 år är man ju bara en barnunge som måste ha hjälp med skolan. Ni måste försöka få er lärare att förstå att era föräldrar sviker er när de inte ställer upp och curlar er.
  • jel00

    Jag förstår att man ska ta med sig böckerna och det ni har läst "Vad tycker ni om en "lärare" säger att man måste ta ansvar för sina saker" men ni har inte läst att hon pekar på den äldre eleven och säger framför hela klassen "speciellt du som är äldre, borde vara mogen och ansvarigt"  Vad har ålder med detta att göra? 

  • Långbenopluto
    jel00 skrev 2015-05-08 21:47:54 följande:

    Jag förstår att man ska ta med sig böckerna och det ni har läst "Vad tycker ni om en "lärare" säger att man måste ta ansvar för sina saker" men ni har inte läst att hon pekar på den äldre eleven och säger framför hela klassen "speciellt du som är äldre, borde vara mogen och ansvarigt"  Vad har ålder med detta att göra? 


    Åldern har allt med det att göra..... förstår du inte det?
  • Anonym (LOL)
    jel00 skrev 2015-05-08 21:47:54 följande:

    Jag förstår att man ska ta med sig böckerna och det ni har läst "Vad tycker ni om en "lärare" säger att man måste ta ansvar för sina saker" men ni har inte läst att hon pekar på den äldre eleven och säger framför hela klassen "speciellt du som är äldre, borde vara mogen och ansvarigt"  Vad har ålder med detta att göra? 


    Ju äldre desto mer ansvarstagande. Det håller du väl med om?
  • jel00

    Jag förstår att man blir mer ansvarstagande ju äldre man blir men är det inte fel att säga så framför alla och att den eleven ska må dåligt? Hon lägger hela ansvaret på den äldre eleven? Det händer att man glömmer nåt ibland men jag tycker att man inte ska säga så till någon som är yngre eller äldre vi alla är olika. 

  • jel00
    Anonym (LOL) skrev 2015-05-08 21:44:28 följande:
     Ni måste försöka få er lärare att förstå att era föräldrar sviker er när de inte ställer upp och curlar er.
    Nu förstår jag inte vad du menar med det?
  • Anonym (LOL)
    jel00 skrev 2015-05-08 22:04:03 följande:
    Nu förstår jag inte vad du menar med det?
    Ironi.
  • Anonym (LOL)
    jel00 skrev 2015-05-08 21:58:29 följande:

    Jag förstår att man blir mer ansvarstagande ju äldre man blir men är det inte fel att säga så framför alla och att den eleven ska må dåligt? Hon lägger hela ansvaret på den äldre eleven? Det händer att man glömmer nåt ibland men jag tycker att man inte ska säga så till någon som är yngre eller äldre vi alla är olika. 


    Mår man dåligt för att någon säger åt en att man ska ta ansvar? Ja, då är man kanske curlad...
Svar på tråden Elak "lärare"?