• Humlan88

Ska ja ta bort min chef på fb?

Jag sa till mig själv att jag aldrig skulle ha nån chef på fb, men nu vart de så iallafall. Dock så ångrar jag mig. 

Hon gillar ALDRIG nåt inlägg och ända gången hon skriver nåt uppfattar jag det som en pik. Får känsla av att hon inte gillar mig. 

Just nu har jag lust att ta bort henne från fb, men de kanske blir lite konstigt om hon helt plötsligt upptäcker att jag tagit bort henne? 

Hur ska jag göra :/ 

• Svar på tråden Ska ja ta bort min chef på fb?
  • Jaeger

Du är inte så gammal va. Du kan ju ordna dina FB-inställningar så att chefen inte ser dina inlägg.

• Anonym (Lo)

26 är jag, aja nu plockade jag bort henne. Om hon av nån konstig anledning skulle fråga så säger jag bara som de är :) 

Funderar dessutom på att lägga ner fb ett tag iallafall 

• Anonym (IT-konsulten)

Jag har min chef på FB, och hans chef. Jag har jobbat ihop med båda i över 10 år och även om vi inte umgås på fritiden så känner vi varann väl.
    Jag har delat upp alla mina vänner i olika grupper, där vissa grupper får se mer än andra.

• Snygg kotlett

Min chef la till mig på fb. Men vi har en ganska chill relation. Män emellan. Inte som galna snokande kvinnor

Snygg svärmor föder snygg dotter
  • Sarakechi
    Mantrasina skrev 2015-05-09 15:05:06 följande:

Jag skulle utan tvekan plocka bort. För ungefär ett år sedan plockade jag bort i princip alla mina jobbrelaterade fb-kontaker, efter att jag konstaterade att jag blev stressad av att se dem i feeden (bland annat). Dessutom användes fb av chef för att annonsera lediga pass och liknande, vilket jag inte var intresserad av att se. NU har jag ett separat fb-konto med vänner från jobbet, och medlemskap i jobbets grupp, men är nästan aldrig inne där och det vet folk om.

Jag var tydlig med att säga att på grunda av det här och det här vill jag inte ha er i mitt flöde. Men det är för att jag ska må bra och inget för att jag har nåt emot er. Plus i chefens fall - jag vill av princip inte ha min chef som vän.

Jag har aldrig förstått vad det är som är så "stressande" med fb, vill du förklara?

Är det att man ständigt måste jämföra sig med andra eller vaddå?
  • Anonym (LinkedIn)

Kollegor/folk jag känner via jobbet har inget på min FB att göra om vi inte umgås privat. De är däremot välkomna att lägga till mig på LinkedIn.

• SpanskaFlugan

Jag har samma svar till alla kollegor/chefer som frågar; "inga kollegor eller chefer på Facebook överhuvudtaget. När vi inte längre är kollegor kan vi bli kompisar på FB. Om vi vill hålla kontakt." Vill de ha sociala medier kontakt får det bli på LinkedIn.

• Lilje

Jag har min nuvarande chef på fb. Men vi hänger provat också, utanför kontoret är han kompis, inte chef. Har också en hel hög gamla och nuvarande kolleger. Min förra chef la jag däremot aldrig till. Hon var inte på kompisnivån.

• Mantrasina
    Sarakechi skrev 2015-05-09 19:43:28 följande:
    Jag har aldrig förstått vad det är som är så "stressande" med fb, vill du förklara?

Är det att man ständigt måste jämföra sig med andra eller vaddå?
    Nej nej! Det är inte facebook som är stressande - det var att se kollegorna och jobbrelaterade grejer på fb som jag använder väldigt mycket privat och för att hålla kontakt med mina vänner som är spridda över hela landet.  Så fb är INTE stressande - det är ren avkoppling för mig. Att ha kollegorna där, däremot.... Det stressade mig något enormt. (Men jag var också på väg in i väggen då, så det var ett försök till lite damage control också.)
Svar på tråden Ska ja ta bort min chef på fb?