• Anonym (Jobbigt)

    Hon klär sig som en hora..

    Hejsan på er.

    En släkting till mig klär sig alltid så sjukt slampigt. Tajta byxor/kjol, urringning/magtröja. Höga klackar. Hon har tydliga former och ja, hon har en snygg kropp med snygga bröst och rumpa. Hon vet om detta förmodligen men alltid dessa utmanande kläder. Hon ser bra ut och får mycket uppmärksamhet av killar och tjejer. Väldigt mycket.

    Jag är rädd att något ska hända henne någon gång. Jag vet hur sjuka människor det finns. Hon har ett rykte om sig i stan, inte att hon är någon slampa som ligger runt men att hon är den snyggaste, som alla vill vara med osv. 

    Borde jag säga något till henne..?

  • Svar på tråden Hon klär sig som en hora..
  • Anonym (***)

    Förlåt att jag säger det rakt ut...

    Du hänger upp dig på hennes utseende på grund av avundssjuka och dålig självkänsla.

    Var STOLT över att du har en släkting som uppenbarligen är nöjd med sig själv och står för sitt val av kläder.

    Vad vill du saga till henne.... Du har rykte om dig på stan att du är snygg och alla vill hänga med dig... tycker du ska ända hur du klär dig och hur du ser ut...

    Jag är säker på att du själv ser när jag skriver det hur dumt det låter.

    Vänd på det istället... Ni är släkt så har du tur kanske du själv har en del av hennes gener som gör att hon ser bra ut. Varför inte ta hjälp av henne för att få lite bätte självkänsla. Säg typ...

    Du... jag känner mig osäker på mig själv och skulle uppskatta om du vill hjälpa mig med lite tips hur jag kan sminka mig, klä mig etc.

  • Rainbow gg

    Mm visst, säg "vad snygga kläder du har idag" sedan ger du fan i att döma folk eller tillskriva dem attribut.

  • Fjäril kär

    vad har du med att göra hur hon klär sig? 

    en våldtäkt sker inte per automatik bara för att man har en kort kjol på sig. 

    Är det något dumhuvud som får för sig att hon bjuder ut sig så hade han garanterat sagt det även om hon haft jeans o tröja på sig. Det handlar om hur HAN upplever henne - inte vad hon har på sig...

  • Anonym (Jobbigt)

    Det handlar inte om avundsjuka, inte alls. Jag undrar bara varför hon alltid måste visa upp sig? Det första man tänker när man ser henne är bröst eller rumpa. Jag vill inte att folk uppfattar henne fel men samtidigt undrar jag varför hon hela tiden måste klä sig så sexuellt?

  • Fjäril kär
    Anonym (Jobbigt) skrev 2015-05-12 17:25:29 följande:

    Det handlar inte om avundsjuka, inte alls. Jag undrar bara varför hon alltid måste visa upp sig? Det första man tänker när man ser henne är bröst eller rumpa. Jag vill inte att folk uppfattar henne fel men samtidigt undrar jag varför hon hela tiden måste klä sig så sexuellt?


    eftersom hon är populär och har gott rykte tycks det bara vara du som drar parallellen till det sexuella. För tydligen gör ingen annan det ju? 

    Varför man klär sig sexigt?  För att man vill, för att man trivs i såna kläder, det är snyggt osv.. 

    Ingen annan tycks bry sig om hur hon ser ut , så varför gör du så stort väsen av det? 
  • Anonym (Jobbigt)
    Fjäril kär skrev 2015-05-12 17:29:22 följande:
    eftersom hon är populär och har gott rykte tycks det bara vara du som drar parallellen till det sexuella. För tydligen gör ingen annan det ju? 

    Varför man klär sig sexigt?  För att man vill, för att man trivs i såna kläder, det är snyggt osv.. 

    Ingen annan tycks bry sig om hur hon ser ut , så varför gör du så stort väsen av det? 
    Jag tror att hon är populär just av denna anledningen, att hon är sexig och snygg. Hon är väldigt populär bland killar. Folk hon inte ens känner vet vem hon är just pga folk pratar om henne. Jag ser hur folk kollar på henne och ropar/kommer fram till henne.

    Visst hon tycker säkert hennes stil är snygg men jag undrar varför hon känner att hon måste klä sig sexigt hela tiden? Hon har dessutom pojkvän. Har jag sexiga kläder så gör jag ju det av en anledning, jag vill visa upp mig. Och hon känner uppenbarligen att hon vill det hela tiden?
  • Anonym (Pär)

    Slampa, hora, det var hårda ord om din släkting. Tycker du inte om henne eftersom du nedvärderar henne så grovt? 

    Enligt vem och vad är hon en slampa och hora?  Att DU tycker det är bara din personliga åsikt och har inget att göra med verkligheten som ju verkar vara en helt annan.

    Hon klär sig som hon vill, stör det det så är det ditt problem och inte hennes. 

    Är du man så kanske du är lite avis för att du inte får chansen att själv komma till? Har hon kanske nobbat dig? 

  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Pär) skrev 2015-05-12 17:37:28 följande:

    Slampa, hora, det var hårda ord om din släkting. Tycker du inte om henne eftersom du nedvärderar henne så grovt? 

    Enligt vem och vad är hon en slampa och hora?  Att DU tycker det är bara din personliga åsikt och har inget att göra med verkligheten som ju verkar vara en helt annan.

    Hon klär sig som hon vill, stör det det så är det ditt problem och inte hennes. 

    Är du man så kanske du är lite avis för att du inte får chansen att själv komma till? Har hon kanske nobbat dig? 


    Menar ju inte så, försöker bara beskriva henne. Hon är väldigt utmanande kläd. Slampig klädstil helt enkelt, visar mycket hud.

    Jag vet att många tycker så om henne, hon är populär för att hon är utmanande kläd. Folk pratar om henne, hur hon skulle vara, dom vill vara med henne etc etc. Jag skulle inte vilja att hela stan pratade så om mig. 

    Visst får hon klä sig hur hon vill men jag undrar verkligen varför hon känner ett sånt behov av att visa upp sig hela tiden?

    Haha, nej. Är verken man eller fått nobben av henne. Tycker bara det blir lite mycket ibland.
  • Fjäril kär
    Anonym (Jobbigt) skrev 2015-05-12 17:36:45 följande:
    Jag tror att hon är populär just av denna anledningen, att hon är sexig och snygg. Hon är väldigt populär bland killar. Folk hon inte ens känner vet vem hon är just pga folk pratar om henne. Jag ser hur folk kollar på henne och ropar/kommer fram till henne.

    Visst hon tycker säkert hennes stil är snygg men jag undrar varför hon känner att hon måste klä sig sexigt hela tiden? Hon har dessutom pojkvän. Har jag sexiga kläder så gör jag ju det av en anledning, jag vill visa upp mig. Och hon känner uppenbarligen att hon vill det hela tiden?
    alltså...  jag får ofta höra att jag är sexig och att jag har en utstrålning och ett sätt som gör att folk dras till mig och gärna vill umgås med mig.
    (jag är gift ska jag tillägga) 

    jag klär mig gärna snyggt och sexigt. Helt enkelt för att jag gillar det. Jag vet att jag ser bra ut och jag mår bra av att se fräsch och snygg ut. Att bry sig om sitt utseende är ett bra tecken. Visst finns det överdrifter givetvis men sånt märks. En del klär sig så för att vilja synas, bekräftelsebehov liksom. Men så är inte jag. Jag klär mig så för min egen skull. Jag vill se snygg, proper och sexig ut för mig själv. 

    Visst kan jag klä på mig ett par vanliga blåa jeans och en t-shirt och se ut som alla andra, men varför?  Det är ju inte jag.  Jag är den här tjejen som klär mig i tajta svarta bikerjeans och skinnjacka med nitar och stilettklackar. Det speglar min personlighet helt enkelt. 

    Den enda jag är intresserad av att visa upp mig inför är min make och vill jag det så klär jag mig i andra kläder än det jag har till vardags.   

    Men visst alla funkar ju inte likadant.  Misstänker du att din släkting kanske inte riktigt har så gott självförtroende och försöker med ytlighet för att skaffa sig det så kan du vara något på spåret givetvis.  Att klä sig utmanande endast i syftet för att få bekräftelse är aldrig en bra ide.  
  • Anonym (Mallgroda)

    Kan jag klä mig i utmanande kläder så gör jag det också. Har jag en perfekt kropp så varför inte använda den till att bära upp snygga kläder Oskyldig Slampighet ligger inte i din klädstil, den ligger i beteendet hos en person. Personer som inte fattar en sån enkel sak kan verkligen dra något gammalt över sig Spöke. Sedan är det självklart synd att inte alla kvinnor har den möjligheten, men man behöver inte betee sig som en {#emotions_dlg.djavulsk} gentemot kvinnor som tycker om att klä sig läckert bara för det. Det uppfattas dessutom oftast som avundsjuka, det blir så pinsamt, så personligen skulle jag knipa mun.
    Solig - hälsningar från 2000-talet Tyst

Svar på tråden Hon klär sig som en hora..