Lönebidrag. Ingen tjänstepension?
Jag har varit på en arbetsplats i 5 år och ständigt gått på lönebidrag. Det har fungerat bra under alla dessa år.
Jag kollade nyss på minpension.se hur det låg till med min pension. Allt såg bra ut på den allmänna pensionen, premiepensionen och privata pensionen. Men det fanns inte någonting på tjänstepensionen!!
Jag vet att jag inte ska bli flyförbannad innan jag har pratat med min arbetsgivare hur det egentligen ligger till, men har jag slitit som ett jävla djur i alla dessa år och arbetat så gott som gratis åt min arbetsgivare och han har inte betalat någonting åt mig i tjänstepension! Alltså vad är det här?!
Jag kollade igenom lite på internet och såg bl.a. denna länk: da.se/2012/03/mina-pengar-har-stulits/
En som gått på lönebidrag, men inte fått något i tjänstepension och det missade Arbetsförmedlingen.
Ska det vara såhär bara för att jag går på lönebidrag och min arbetsgivare är för snål för att lägga undan åt mig i tjänstepension? Jag pratade med min sambo om detta och hen sa att hen fått tjänstepension utbetalat av alla hens samtliga arbetsgivare och hen har inte gått på lönebidrag, utan haft en vanlig anställning.