Inlägg från: HardrockGoddess |Visa alla inlägg
  • HardrockGoddess

BIM juni 2015

Hejsan! :)

Här har ni mig!

Jag var med i tråden BIM Maj, men fick för ett par minuter sedan mens.. Rätt så ledsen. :(

Men nu är det nya friska tag som gäller. Jag ska äta folsyra och en massa annat nyttigt.

Tar tacksamt emot fertilitetstips :)

• HardrockGoddess
    mkes skrev 2015-05-17 13:25:58 följande:

Känner igen dig från majtråden, tråkigt att mensen kom!

Jag blev gravid när jag åt rosenrot och munkpeppar förra graviditeten, osäker på korrelation men kommer köra på det igen. Så det kan ju vara ett tips!

jeniii88 skrev 2015-05-17 13:35:06 följande:

Fick också min mens idag. Har börjat med rosenrot, läst att det ska hjälpa till :)

Rosenrött ska införskaffas. Munkpeppar får jag läsa på om vad det är. Köper man på i hälsokostbutiker?

Sen den här gången kommer vi att använda fertilitetsglidmedel från CB.

Vi SKA ha barn! :)
  • HardrockGoddess
    Caylyn skrev 2015-05-18 06:36:22 följande:

Inte frivilligt ensamstående men jag har inte haft turen att träffa någon och jag är 35. Vill jag ha barn så får det bli på egen hand.

Sjunger upp i kör och säger "Heja dig!"

Kan du berätta om sprutan de använder vid inseminering? Jag är så desperat här så jag funderar på att vi både ska köra sex och att jag inseminera min mans sperma. Den biologiska klockan tickar här med!!! :)
  • HardrockGoddess

ÄGGLOSSNING

17/5 knaappeen

18/5 Caylyn, malar87

18-19/5 aniroma

19/5 Brinkly

22/5 miamarina84, Desideri, Trett90

22-23/5 EliWe

23/5 gruvan

23-24/5 Nystjärna

25/5 kastrullen

26/5 waan

27/5 Fronten, lindakarlsson4380

29/5 Angdev, lillskrutten, Nirvie, Kvinna84a

30/5 Tr86

31/5 jeniii888, muuppeens

1/6 fsake

2/6 mkes,

3-6/6 Maka94

4/6 sommarblomma1

5/6 natlin, Malin845

6/6 HardrockGoddess

6-7/6 Symetrical

7/6 linnsanbelle

BIM

1-2/6 knaappeen

2/6 Caylyn, Brinkly

3/6 miamarina84, Desideri

4/6 gruvan, Fian88

4-5/6 aniroma

5/6 Tett90, Desideri

6/6 sowe81

7/6 Nystjärna

7-8/6 Marie14

8/6 kastrullen, NellieMeja

9/6 waan, EliWe

10/6 Fronten, lindakarlsson4380

12/6 Angdev, Kvinna84a

13/6 Nirvie, Tr86

14/6 Jeniii88, muuppeens

16/6 fsake

17/6 mkes

18/6 sommarblomma1

19/6 natlin, Malin 845

20/6 HardrockGoddess, Maka94

22/6 linnsanbelle

• HardrockGoddess

Tjo hejsan!

Sist tog det 19 dagar innan min ÄL kom igång och hoppas på snabbare resultat den här gången. Annars får jag väl inse att jag har en cykel på 34 dagar. Tidigare har det varit 30 dagar på pricken, så jag blev väldigt förvånad den här gången. Men tänk om det bara var en engångsföreteelse som ägglossningen och mensen hoppade så där? När ska jag börja köra med ägglossningstester?

Förresten, någon som känner till ifall Clearblues lila ägglossningsmätare passar med de rosa stickorna? Jag köpte det rosa kitet först (alltså också Clearblue) och hade sönder den mätaren eftersom jag var dum nog att stoppa in teststickan från fel håll. Så jag köpte ett nytt paket på apoteket och kom hem och såg att det var en annan sort, ett mer känsligt test. Så jag undrar om någon vet ifall jag kan ta de rosa stickorna i den lila testmaskinen utan att den gå sönder.

Hälsar till alla i tråden och håller tummarna att det är vår tur nu! <3

• HardrockGoddess

Okej, tänkte vi kunde snacka lite fertilitetsknep.

Har blivit gravid två gånger på första försöket, men då var jag yngre.

Försökte nu i maj men fick min mens den 17/5 och innan dess var jag banne mig skengravid utan att överdriva. Jag ville så gärna och det vill jag den här gången också men kommet vara mycket mindre entusiastisk beträffande symtom.

De två ggr jag blivit gravid var det "bakifrån" och det var under ägglossning. När under ägglossningen det var vet jag ej, men det märktes på flytningarna.

Nu sist när jag inte blev gravid köpte vi ÄL-test som jag skrivit om tidigare i tråden.

De två ggr jag HAR blivit gravid har jag inte gjort något speciellt för att "ta vara på sperman". Första ggn skedde befruktningen (eller ja, samlaget som ledde till befruktning) en bra bit från vårt hem och efteråt reste jag alltså på mig och gick x antal kilometer hem.

Andra ggn var det missionären hemma i sängen varpå jag somnade direkt efter. Tycktes som detta var det säkraste sättet och nu när vi försökte i början av maj låg jag kvar i sängen länge med en kudde under rumpan. Så gjorde vi ett flertal ggr men jag blev inte gravid för det.

Har ni andra några strategier?

Den biologiska klockan tickar för mig och vårt första barn, en flicka, blev bara 6 månader gammal (efter födsel altså) och det är verkligen inte något jag önskar en annan förälder att få ordna med begravning till sitt eget barn.

Andra gången jag blev gravid så slutade det med missfall i 11:e veckan.

Jag måste verkligen bli gravid nu, åren går så fort. Har levt med posttraumatiskt stressyndrom sen vår flicka dog och det är först nu vi orkar att försöka igen <3

Så har ni några befruktningsråd att bjuda på, tas de tacksamt emot.

• HardrockGoddess
    Fian88 skrev 2015-05-24 11:50:42 följande:
    Har inga bra tips! Ville bara beklaga det som hänt er, så fruktansvärt!
    Tack för omtanken <3
  • HardrockGoddess
    sowe81 skrev 2015-05-24 08:49:59 följande:

Nu tror jag ägget släppt under natten. Vi fick till det fredag kväll och lördag fm. Hoppas det räcker. Kanske kan få till det ikväll men då måste det nog vara snabba simmare

Vilka stickor är detta? Hur många är det i en förpackning och vad kostar dem? :)
Svar på tråden BIM juni 2015