Nystjärna skrev 2015-05-20 17:40:15 följande:
Hej :) Idag har jag haft lite ont i rygg slutet och av och till molnade värk i magen. Så funderade på om det kunde vara äl som var på väg. Brukar få äl ca dag 12 i cykeln och idag är jag på dag 9. Det är inte jätteont utan kommer och går lite mer, känns som det dock ökat och kommer lite oftare nu ikväll. Så gjorde faktiskt ett äl-test bara för att se. Har äl-tester hemma men sambon vill ju inte att jag använder det, så gjorde ett nu ikväll i smyg innan han kom hem :p hihi. Men det var sååå svagt, kunde ana och gissa mig till. Så får la se hur det artar sig. Kanske bara var för tidigt och testa? Sen hade jag bara hållit mig i ca 2 timmar med vet inte om det påverkar. Men kändes tyvärr lite väl svagt för att vara dag 9 om jag nu skall ha äl runt dag 12. Eller? blir lite orolig :( Tänk om man inte får äl denna månaden nu bara för att vi började tidigare ändå. Hade först tänkt att inte ta något test i morgon utan tidigast på fredag. Men vet inte om jag faktiskt skall försöka ta ett i morgon ändå. Någon som vet när man bör testa på dygnet? Vad som är bäst och rekommenderat liksom.
Tror inte du behöver oroa dig, du kommer få stegring. Jag tog ett ältest i fredags som var svagt, i lördags som bara hade ett tunnt streck, typ halvt om man säger så. På söndagen fick jag fullt utslag! Det går rätt fort på slutet, iaf för mig denna månaden!
Varför vill ha inte att du ska ta ältest? Låter konstigt :P