• Aniroma

BIM juni 2015

Hoppar in här! Maj blir vårt första försök på första barnet :) har enligt appen äl 23/5, alltså om en vecka. Men har ätit efamol o rosenrot sen cd1 och hoppas att det kommer tidigare denna månaden. Har de senaste månaderna haft en cykel på 38 dagar med äl på dag 22. Fick idag liten stegring på ältest så hoppas det kommer snart! Kör varannan dag sedan i onsdags! :)

• Aniroma

Jag ska nog uppdatera listan, tog nyss et test som visade nästintill positivt. Hade sex i onsdags, fredags och nu blir det ikväll innan läggdags samt imorgon och på tisdag! Så har vi täckt in alla dagarna! :) funderade på om vi skulle hoppa över morgondagen och ta bara idag o tisdag.. Får se om lusten finns där imorgon :)

• Aniroma

Uppdaterad lista:

ÄGGLOSSNING

18/5 Caylyn

18-19/5 aniroma

22/5 miamarina84

23/5 gruvan

20-25/5 Desideri

23-24/5 Nystjärna

25/5 kastrullen

29/5 Angdev, lillskrutten, Nirvie

31/5 jeniii888

2/6 mkes

BIM

2/6 Caylyn

3/6 miamarina84, Desideri

4/6 gruvan, Fian88

4-5/6 aniroma

7/6 Nystjärna

8/6 kastrullen

12/6 Angdev

13/6 Nirvie

14/6 Jeniii88

17/6 mkes

• Aniroma

Haha ja vad gör man inte för sitt framtida barn ;) lika bra att öva på no romance haha. Nä jag skojar bara!! Visst är det lite tråkigt att göra det på beställning men man vill ju såklart maxa sina chanser :)

miamarina84 skrev 2015-05-17 19:31:00 följande:

Spontan sex vad är det? Sex i morse, sex på tisdag o ja så ser det ut nu.. Varannan dag sex i en v tid hehe

• Aniroma

Hörrni, lite hjälp tack :)

Fick positivt utslag på ältest söndag kväll. Men har inte haft någon temphöjning ännu?? Hela förra veckan låg jag på 36,3, men så glömde jag tempen hemma när vi åkte bort i helgen så lördag o söndag blev det ingen tempning. Men igår låg jag som vanligt på 36,3. Imorse när jag testade så låg jag på 36,4 men när jag testade igen tio min senare (låg fortfarande kvar i sängen) så hade jag gått ner till 36,3 igen... Haft molvärk sedan i söndags.. Jag tempar även igårkväll (vill ha koll på kvällstempen också) och då var den lägre än vanligt, låg på samma som morgonen 36,3... Kan jag ha haft en temporär tempdipp bara på eftermiddagen? Börjar tro att jag inte haft någon äl alls denna månaden...Men konstigt eftersom jag har molvärk och haft positivt ältest... :S hur ska jag tänka?

• Aniroma
    Nirvie skrev 2015-05-19 07:36:41 följande:

Har du tagit ett till ägglossningstest? Ägget kanske inte har släppt ännu...

Fick positivt i söndags kväll o sen var det svagare igen på måndag morgon och ännu svagare på kvällen... Åh det är så förvirrande det här ;(
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-05-19 09:07:56 följande:

Tror som sagt på nedsläpp igår eftermiddag/kväll och tempökning imorgon. Keeping my fingers crossed!

Tack! Jag hoppas på det!! :)
  • Aniroma
    Nirvie skrev 2015-05-19 10:59:25 följande:

Förra cykeln fick jag possitivt den 1:a maj och stegring först den 3-4 maj så håller tummarna för att du får en stegring imorgon!

Vi får hoppas på det! Håll tummarna för mig :)
  • Aniroma

Nej hörrni. Ingen direkt temphöjning. Bara 0.1 grad från 36,3 till 36,4.. Då har nog inget ägg släppt denna gång :(

• Aniroma
    Nirvie skrev 2015-05-20 06:43:36 följande:

Sist fick jag fick dipp på 0.1 30 april - 2 maj (possitivt test 1:a som sagt) och sedan höjning med 0.1 3 maj och ytterligare 0.2 4 maj, så fortsätt du att tempa så får vi se!

Åh okej tack! Det låter ju lite betryggande iaf :)
  • Aniroma
    Nystjärna skrev 2015-05-20 17:40:15 följande:

Hej :) Idag har jag haft lite ont i rygg slutet och av och till molnade värk i magen. Så funderade på om det kunde vara äl som var på väg. Brukar få äl ca dag 12 i cykeln och idag är jag på dag 9. Det är inte jätteont utan kommer och går lite mer, känns som det dock ökat och kommer lite oftare nu ikväll. Så gjorde faktiskt ett äl-test bara för att se. Har äl-tester hemma men sambon vill ju inte att jag använder det, så gjorde ett nu ikväll i smyg innan han kom hem :p hihi. Men det var sååå svagt, kunde ana och gissa mig till. Så får la se hur det artar sig. Kanske bara var för tidigt och testa? Sen hade jag bara hållit mig i ca 2 timmar med vet inte om det påverkar. Men kändes tyvärr lite väl svagt för att vara dag 9 om jag nu skall ha äl runt dag 12. Eller? blir lite orolig :( Tänk om man inte får äl denna månaden nu bara för att vi började tidigare ändå. Hade först tänkt att inte ta något test i morgon utan tidigast på fredag. Men vet inte om jag faktiskt skall försöka ta ett i morgon ändå. Någon som vet när man bör testa på dygnet? Vad som är bäst och rekommenderat liksom. 

Tror inte du behöver oroa dig, du kommer få stegring. Jag tog ett ältest i fredags som var svagt, i lördags som bara hade ett tunnt streck, typ halvt om man säger så. På söndagen fick jag fullt utslag! Det går rätt fort på slutet, iaf för mig denna månaden!

Varför vill ha inte att du ska ta ältest? Låter konstigt :P
  • Aniroma

Förstår att det känns tufft när man inte får det resultat som man hoppats på! Men se det såhär: om du inte hade haft ältesterna och trott att äl var idag så hade ni kanske myst på som tusan nu i ett par dagar och sen slutat. Då hade ni ju missat äl! Och kanske gått månad efter månad och undrat varför inget händer och så har ni missat äl varje gång! Det kanske inte är någon tröst, men så tänker jag iaf för min egen del.

Äl testen har både för och nackdelar såklart. Jag blir ett testmonster och sjukt stirrig av att stegringen tar tid, men samtidigt så är det skönt att veta att vi inte missar äl. Men å andra sidan är ju min cykel oregelbunden så det är ett måste för oss.

Du kommer få ditt positiva utslag snart :)

Nystjärna skrev 2015-05-22 18:12:12 följande:

Känner mig så nere idag :( jag har tagit äl-tester sen i onsdag och visst de är lite starkare idag men långt ifrån positivt och jag som trodde jag skulle ha äl i morgon men verkar inte så. :( känns så jobbigt bra för har ont i magen och haft ett bar dag. Den där molnade värken och smått i ryggen och mera flyttningar men ändå sp svagt test. :( blir så nojig. Detta är ett av skälen till att jag inte skall ha äl-tester för blir bara så nojig och orolig när det inte visar något och jag tror att jag skall ha äl. Men förstör inte varför kroppen ger dessa signaler men de inte är något :( känns inte som jag kommer få någon äl denna månaden eller att vi kommer lyckas. Bara för jag verkligen hoppades på det. Sån vacker bröllops present till oss båda liksom att få veta att vi är gravida. Depp inlägg :( En riktigt dålig dag idag. :( förlåt

• Aniroma
    sowe81 skrev 2015-05-24 08:49:59 följande:

Nu tror jag ägget släppt under natten. Vi fick till det fredag kväll och lördag fm. Hoppas det räcker. Kanske kan få till det ikväll men då måste det nog vara snabba simmare

Tycker nog ni kan få till det mer gång idag ;) det är ju så med ältester att ägget släpper ca 12-24 timmar efter positivt utslag, så inte säkert att det släppt ännu! Men nån gång under dagen/kvällen tror jag på. En tjej beskrev såhär för mig. Har man positivt utslag under en dag så släpper ägget mellan 12-24 timmar, har man positivt i två dagar så kan det ta upp till 36-48 timmar innan det släpper. Så ligg idag med, så har ni verkligen garderat er ;)
  • Aniroma

Oj, den frågan kan jag tyvärr inte besvara. Hoppas att någon annan här inne sitter inne på den infon! :)

miamarina84 skrev 2015-05-24 10:08:38 följande:

Jag har haft hög fertilitet i 8 dagar, och den fertila v /ägglossnings v är ju va 7 dagar. Kan det vara så att man hoppas över sin maximala fertilitet? Aldrig vart med om detta innan... Släpper ägget ändå, eller har man inget ägglossning när man inte stegrar till max!???

• Aniroma

[quote=75376436][quote-nick]canada skrev 2015-06-02 07:05:55 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag kan inte se någon bild alls.. Försök igen!

Svar på tråden BIM juni 2015