• gruvan

BIM juni 2015

Jag har beräknad äl den 23/5 och bim 4/6. Tog första äl-testet för den här perioden igår som visade väldigt svagt. Tidigare har jag aldrig sett någon stegring på testerna utan de är svaga flera dagar för att tillslut visa solklart positivt över en natt.

Det är vårt tredje försök till syskon till vår son som fyller 2 år i sommar. Han blev till på första försöket så jag har hela tiden tänkt att nästa barn kommer dröja för sån tur kan man ju inte ha två gånger i rad!

• gruvan
    Caylyn skrev 2015-05-17 20:53:45 följande:

Nu är tiden bokad inför morgondagen. Börjar bli nervös men får hoppas att allt går bra och att det tar sig. Tåget till Danmark går kl 9 och de väntar mig på kliniken kl 12. Vet inte hur jag ska stå ut med 2 veckors väntan innan jag vet hur det går

Stort lycka till!!!
  • gruvan

Jag har aldrig fått någon stegring på äl-test utan det har alltid gått från svagt till starkt mellan två dagar. Så även denna gång! Det högra tog jag i morse kl 6 och det vänstra nu kl 18. Ska testa i morgon vid 6 igen så får vi se hur det ser ut då.

Mina cykler verkar bara bli kortare och kortare för varje månad. Trodde jag skulle ha äl lör eller sön men det verkar ju bli tor eller fre. Sambon kom hem från jobb igår och då fick vi till det. Men hur ska vi göra nu tycker ni? Varannan dag eller varje dag nu när äl är så nära?
  • gruvan
    gruvan skrev 2015-05-20 18:25:30 följande:

Jag har aldrig fått någon stegring på äl-test utan det har alltid gått från svagt till starkt mellan två dagar. Så även denna gång! Det högra tog jag i morse kl 6 och det vänstra nu kl 18. Ska testa i morgon vid 6 igen så får vi se hur det ser ut då.

Mina cykler verkar bara bli kortare och kortare för varje månad. Trodde jag skulle ha äl lör eller sön men det verkar ju bli tor eller fre. Sambon kom hem från jobb igår och då fick vi till det. Men hur ska vi göra nu tycker ni? Varannan dag eller varje dag nu när äl är så nära?

Oj, det blev visst upp och ner! :) Det "högra" är det översta och det "vänstra" är det nedersta.
  • gruvan
    Nystjärna skrev 2015-05-20 18:28:39 följande:

Okej tack :) funderar fortfarande om man skall ta ett test imorgon eller inte,svårt.

Vet du hur lång cykel och lutealfas du har? Då kan du ju räkna ut ungefär när du borde ha äl och när det är värt att börja testa. Jag fick ju positivt nu ikväll och är på dag 13 av 26/27 och har en lutealfas på 12 dagar. I morse var det negativt och jag kunde inte se någon stegring alls jämfört med de två tidigare dagarna jag testat.
  • gruvan
    Nystjärna skrev 2015-05-20 18:53:52 följande:

Jag har haft mens cykel på ca 27 dagar, ibland 26,ibland 28 men däromkring. Jag har dålig koll på vad lutealfasen är om jag skall vara ärlig. Men tagit äl tester tidigare och när jag blev gravid med dottern så vet jag att jag hade äl på dag 12, både test och sen en bm på ungdomsmottagningen sa det. Så brukar ha äl på dag 12-13 ca. Så är det så, är jag ju på dag 9 idag. Men behöver man hålla sig något innan man testar? Nu hade det ju bara gått ca 2 timmar från de att jag var på toaletten innan. Men hur skulle jag kunna räkna ut det då,så jag vet om det vart för tidigt för och testa? Jag hoppas jag får en äl denna månaden och att vi inte missar den. Det känns ju fysiskt sm att äl är på g men vart så osäker pga testet och hoppas verkligen inte att vi missar den. Men lever på hoppet och att vi kör varannan dag med mys. 

Lutealfasen är antal dagar mellan ägglossning och första dagen på mensen och den är alltid samma. Så om man har äl senare än vanligt av någon anledning kommer också mensen senare eftersom lutealfasen inte förändras. Är cykeln hyfsat regelbunden, som din verkar vara, och man dessutom vet hur lång lutealfas man har tar man antalet dagar i cykeln minus antalet dagar i lutealfasen. Då vet man på ett ungefär när man borde ha äl. Vet man lutealfasen och får positivt äl-test (och även andra tecken på äl) kan man på omvänt sätt räkna ut bim.

Min lutealfas har jag kommit fram till att den är 12 dagar. Jag har använt äl-test och dagen innan jag har fått positivt har jag fått äl-flytningar. Sedan får jag alltså ett positivt äl-test och dagen efter det äl-smärtor. De två senaste perioderna har smärtan varit så stark att jag inte kunnat sträcka på mig helt så jag är rätt säker på att jag har haft äl då. Sen har mensen kommit 12 dagar senare, tyvärr.

Jag tror inte man behöver hålla sig för att ta äl-test. Jag kissade innan jag gick från jobbet kl 16.45 idag och testade mig kl 18 och fick positivt.
  • gruvan
    sowe81 skrev 2015-05-24 13:57:07 följande:

Testlagrets

Jag använder också testlagrets ägglossningstest och tycker de är jättebra! Jag köper från deras sida, senast blev det 28 st för 219 kronor. Märks det att jag räknar med att det kommer ta tid att få ett plus? ????
  • gruvan

ÄGGLOSSNING

17/5 knaappeen

18/5 Caylyn, malar87

18-19/5 aniroma

19/5 Brinkly

21-22/5 gruvan

22/5 miamarina84, Desideri, Trett90

22-23/5 EliWe

24-25/5 Nystjärna

25/5 kastrullen

26/5 waan

27/5 Fronten, lindakarlsson4380

29/5 Angdev, lillskrutten, Nirvie, Kvinna84a

30/5 Tr86

31/5 jeniii888, muuppeens

1/6 fsake

2/6 mkes, 

3-6/6 Maka94

4/6 sommarblomma1

5/6 natlin, Malin845

6/6 HardrockGoddess

6-7/6 Symetrical

7/6 linnsanbelle

BIM

1-2/6 knaappeen

2/6 Caylyn, Brinkly

3/6 miamarina84, Desideri, gruvan

4/6 Fian88

4-5/6 aniroma

5/6 Tett90, Desideri

6/6 sowe81

6-7/6 Nystjärna

7-8/6 Marie14

8/6 kastrullen, NellieMeja

9/6 waan, EliWe

10/6 Fronten, lindakarlsson4380

12/6 Angdev, Kvinna84a

13/6 Nirvie, Tr86

14/6 Jeniii88, muuppeens

16/6 fsake

17/6 mkes

18/6 sommarblomma1

19/6 natlin, Malin 845

20/6 HardrockGoddess, Maka94

22/6 linnsanbelle

• gruvan

Jag har känt mig rätt lugn den här månaden vad gäller analyser av tester, symptom osv men nu kommer det. Har börjat jämföra med hur det har varit efter äl de två senaste månaderna då vi också försökt. Då började jag få sparsamma bruna flytningar på äl+3-4 som sakta blev mer tills mensen kom på äl+12. När jag var gravid med sonen fick jag en nidblödning på äl+7, också en sparsam brun flytning, men sen inget mer. Fick aldrig något som liknade blod under hela graviditeten. Är på äl+3 idag och ännu är det inga bruna flytningar i sikte. Hoppas, hoppas jag slipper det och får ett plus nästa vecka!

• gruvan
    Desideri skrev 2015-05-26 23:01:52 följande:

Haft molvärk sen igår. Idag har jag haft ökade flytningar och precis nyss kände jag som ett snabbt hugg i livmodern. Man blir helt nuts i väntan på bim. Är bara på äl+4 så det känns väldigt osannolikt att det är nått så tidigt.

Jag är också på äl+4 idag och har börjat få molvärk långt ner i magen. Inga bruna flytningar än heller, vilket jag har fått de två senaste perioderna några dagar efter äl och inte varit gravid. Så det ser jag som positivt! Gud vad tråkigt det är att vänta på bim! Dagarna går ju så långsamt. :)
Svar på tråden BIM juni 2015