• Tr86

BIM juni 2015

ÄL 30/5 och BIM 13/6. Fick ett MA i mars i 9e veckan (eller femte beroende på hur man ser det). Två skrapningar efter det och jag har haft ganska mycket olustiga småsmärtor i nedre högre del av magen både innan och efter det. Första mensen efter MA:t kom ca 6 veckor efteråt, men vi lyckades inte få det ägget efter det att bli befruktat.

Nu, efter andra mensen efter MA:t så har jag än sålänge inte kvar det där konstiga onda. Jag kopplade det till livmodern på nått sätt, men exakt vad det var... det vete katten...

• Tr86
    KaffeTös skrev 2015-06-08 18:38:54 följande:

Jag hoppar gärna in här (lite senare än alla andra hehe). BIM på torsdag. Tog ett test imorse på BIM-3 som var negativt. Undrar om det är helt kört då men vill hålla hoppet uppe.

Fick ett mf i januari, blev skrapad i februari och har nu försökt på nytt i 3mån. Känns dystert att det tar sån tid då jag blev gravid på första försöket sist men vet att folk har försökt väldigt länge så jag ska nog inte klaga ändå..

Har molvärk tillochfrån, smärtor i ljumsken ibland och uppsvälld mage, men det kan ju bero på att mensen är på väg.

Tänkte testa imorgon igen på BIM-2, någon mer som tänkt testa då? :)

Jag fick läsa två gånger för jag trodde nästan det var jag själv som skrivit!

Jag plussade visserligen i början på februari, men fick sedan missfall i mitten på mars. Två skrapningar och nu fick jag precis mens nr 3 sedan dess. Så jävla tröttsamt.

Vi lyckades också på första försöket där i januari och därför trodde jag att vi var "optimalt" gjorda för varann eller nått.

Nu efter tredje "misslyckandet", eller iaf andra kan man säga då vi inte försökte oss på direkt efter missfallet, så känner jag mig helt hopplös.

Man SKA ju såklart inte det...Men eftersom det gick så fort sist så trodde jag att det skulle gå lika lätt sen igen..

Men smärtor i ljumsken hade jag också två månader efter missfallet. Vad kan det bero på? Aldrig haft det förut? Det började redan innan missfallet var ett faktum...

Jag testade i morse då, BIM-3, toknegativt. Så nu får vi väl köra på senare i juni igen...

• Tr86
    KaffeTös skrev 2015-06-08 20:49:39 följande:

Förstår att du kände igen dig för jäklar vad jag känner så igen mig i det du skrev också!

Mina ljumsksmärtor kom dock för tre dagar sedan ungefär och jag minns att jag hade det några dagar innan jag plussade sist, dock inte senare i graviditeten eller efter missfallet.

Detta är första månaden då jag känner att "det kan ha tagit sig" men eftersom testet imorse var negativt så känns det kört. Fick ett tydligt positivt på BIM-3 vid förra graviditeten så jag hade hoppats på ett lika fint svar idag men icke..

Det var samma här! Fick svagt positivt BIM-3 där i början av året. Ovh nu helt blankt.

Och precis dom du säger så trodde jag stt denna månaden gick vägen. Kände mig lixom lugn och rofylld i kroppen på nått vis. Förra månaden var jag mer stressad å hade lite småont till och från. Funderade på om det var graviditetstecken eller bara kroppen som inte hade läkt. Ja, graviditet var det isf inte...

Men då sitter vi verkligen i samma båt. Är det ditt första barn? När har du nästa ägglossning tror du? Vi får hålla tummarna för nytt plus i juli :)
  • Tr86
    mkes skrev 2015-06-08 22:00:05 följande:

Plussade också i februari och fick missfall i mars! Också här på tredje försöket nu, som även det verkar ha gått åt helvete... Alla verkar plussa direkt efter missfall, så känns ju lite extra jobbigt när man nu gått förbi antalet försök det tog med förra graviditeten.

Javisst är det jobbigt? Till å med läkaren sa att jag snart skulle vara gravid igen. Jag är ju inte det. Mitt missfall var ett MA som kom i v 9. Jag hade alltså gått runt å varit" lyckligt gravid" i 3 veckor helt å fanders bara för att kroppen inte fattade. Extra surt då jag vid inskrivningen i v 8 frågade efter att få lyssna efter hjärtslag. Det fick jag inte. Ingen idé när proverna var så fina. En vecka senare var jag där igen av en helt anledning.

Ja. Bittert är det. Ska väl inte fokusera för mycket på sånna här tråkigheter i den här tråden, men man börjar ju nu undra om nått är fel på en för det tar så många gånger nu. (Inom mig vet jag att det antagligen inte är det... Men ändå.)
  • Tr86
    KaffeTös skrev 2015-06-09 08:31:45 följande:

Här är morgonens tester på BIM-2, är det någon som skymtat något?

Jaa! :)
  • Tr86
    KaffeTös skrev 2015-06-09 13:54:22 följande:

Åh jag hoppas verkligen! Har du testat något mer?

Jag trodde det var kört igår när jag fick ett negativt test på BIM-3 men hoppet tändes litegrann iallafall efter dagens test!

Nej. Jag har inte det. Jag väntar å ser bara. Ska ha mensen på torsdag enligt NC, men fick en liten spotting i lördags. Lite i söndags. Lite igår. Idag ingenting.

Innan missfallet så hade jag bara lite lätt blödning ett halvt dygn innan mensen kom. Så nu är allt bara rört om... Men jag hade riktig mensvärk igår, så jag är ju säker på att den kommer.

Innan jag plussade första ggn så fick jag inga blödningar..

Men spännande för dig! Ta ett nytt imorrn! :)
  • Tr86

Ussaka skrev 2015-06-11 20:31:44 följande:
    Nu kom mensen på BIM+4 . Kändes väldigt gött faktiskt, inge roligt alls att vara över BIM och inte plussa.

Får se om det blir rätt på hormonerna denna månad så blir det kanske nytt försök om två veckor :)

ÄL ca 25 och BIM 9 juli...

Då har vi ÄL och BIM samma dag då. Får väl starta en juli-tråd ;)

-----------------
    Jag har ÄL 24/6 och BIM 8/7. Finns en julitråd redan. See ya there ;)

Svar på tråden BIM juni 2015