Inlägg från: linnsanbelle |Visa alla inlägg
  • linnsanbelle

BIM juni 2015

Hej hej! Kommer från maj tråden..! Har inte fått mensen än men testade neg idag på ÄL+11 och bim-4 och har en stark känsla av att det inte tog sig.

Inväntar mensen på tisdag men efter det så blir det nya datum; ÄL 7/6 och bim 22/6 (alldeles lagom EFTER midsommar, haha).

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • linnsanbelle

Helt rätt! <3 sup o svälj, trevlig midsommarhelg!

(Såg du jag skrev till dig i en annan tråd....... kompis!)

Symetrical skrev 2015-05-22 10:19:34 följande:

Kan bli ganska synkade igen då, raring (OM nu din mens kommer!)

Fördelen är att man lär hinna få ett relativt pålitligt testresultat innan midsommar isf, så man vet om man måste smussla med alkoholfritt, eller kan inta enorma mängder tröstbubbel. Win/win som jag ser det!

• linnsanbelle

Öööhh.. Fick precis en pytteblödning.. Men ingen mensvärk eller ngt. Ser ut som en nidis (om man googlar bland alla äckliga bilder) men känns som om det är försent för det?? ÄL+11 idag...

Så himla konstigt för jag tyckte verkligen det såg ut som om ngt jag inte haft förut. Det såg liksom inte ut som mens för de var mer "flytning med blod". Himla konstigt.

Det är säkert mens-spök dock!

• linnsanbelle

Rinniga/vattniga eller trådiga = fertil :D

Fian88 skrev 2015-05-23 15:52:09 följande:

Väldigt mycket rinniga vita lite filmjölksluktande flytningar idag (ursäkta infon), någon som vet vad det kan betyda? Beräknad äl igår om cykeln blir 24 dagar så är oavsett i äl-tider

• linnsanbelle

Spännande :) låter tidigt men vilken ÄL dag är du på? :)

Caylyn skrev 2015-05-24 20:14:29 följande:

Har försökt hålla mig från att ta några tester men tror nog jag får ta ett i morgon. Kan ju vara kroppen som spökar men jag har mått konstant illa sedan i tisdags, fick mensvärk från helvetet under två timmars tid förr två dagar sedan. Vet ju att det kan vara alldeles för tidigt för att det ska visa något. Är på BIM-9 idag.

• linnsanbelle

Testa du :) ägget kan ju fästa redan på ÄL+3 men också ända fram till bim.. Hoppas på ett positivt test

Jag testade neg i fredags på ÄL+11 men fick senare en pytteliten blödning som ja misstänker kan ha varit en nidblödning, hoppas!!

Caylyn skrev 2015-05-24 21:58:35 följande:

ÄL+7 idag så ÄL+8 i morgon.

• linnsanbelle
    Tett90 skrev 2015-05-25 18:44:29 följande:
    Jag har flytningar från att ägget släppt ända fram till Bim !
    Hakar också på ... :)
    Marie14: Jag hade också flytningar från äl-bim och det låter verkligen som äl-flytning i fredags. Ägget kan ju fästa efter 3 dagar... OM Du tror att det fäste igår så kan du nog testa om ett par dagar :) Lycka till!
  • linnsanbelle

Nu kom mensen lite försent så uppdaterar listan :)

Allt tyder på att äl vart två dagar tidigare än beräknat så ändrar äl och bim. Härligt, två dagars kortare väntan denna gång alltså

ÄGGLOSSNING

17/5 knaappeen

18/5 Caylyn, malar87

18-19/5 aniroma

19/5 Brinkly

21-22/5 gruvan

22/5 miamarina84, Desideri, Trett90

22-23/5 EliWe

25/5 kastrullen,Nystjärna

26/5 waan

27/5 Fronten, lindakarlsson4380, Nirvie

29/5 Angdev, lillskrutten, Kvinna84a

30/5 Tr86,

31/5 jeniii888, muuppeens , fsake

2/6 mkes,

3-6/6 Maka94

4-6/6 skepparbarn

4/6 sommarblomma1

5/6 natlin, Malin845

6/6 HardrockGoddess

6-7/6 Symetrical

ca 8/6 Javli

9/6 RapidAngel, gullan83

10/6 GlitterLina

11/6 Linnsanbelle

BIM

1-2/6 knaappeen

2/6 Caylyn, Brinkly

3/6 miamarina84, Desideri, gruvan

4/6 Fian88

4-5/6 aniroma

5/6 Tett90, Desideri, sowe81

7-8/6 Marie14

8/6 kastrullen, NellieMeja, Nystjärnan

9/6 waan, EliWe

10/6 Fronten, lindakarlsson4380

11/6 Nirvie

12/6 Angdev, Kvinna84a

13/6 Tr86

14/6 Jeniii88, muuppeens, fsake

17/6 mkes

18/6 sommarblomma1

19/6 natlin, Malin 845

20/6 HardrockGoddess, Maka94, skepparbarn

21/6 RapidAngel

ca 22/6 Javli

24/6 GlitterLina

26/6 linnsanbelle

PLUSSAT +

• linnsanbelle
    Nystjärna skrev 2015-05-29 17:24:36 följande:

Alltså jag försöker verkligen att inte känna efter och tänka på symptom och så,vilket är svårt,men tycker ändå att det går ganska bra. För jag har mycket annat och tänka på bröllopet,jobbet och min dotter och familj och så. Men idag framförallt så har jag haft molnade värk i magen då från navlen och neråt, en liten illande/pirrande känsla,svårt och förklara. Men lätt lätt mensvärk men känns för tidigt för mensen. Sen även haft av och till ont i ryggen som små hugg,vilket iof kan bero på att jag skadat ryggen en gång men jag vet inte kommer och går så. Sen nu när jag var i duschen tyckte jag att vårtgården började bli lite större och huden börjar gå och bli mörkare och även små illa,inte farligt utan som en klump i halsen. Alltså detta känner jag utan att leta men precis när jag känt de så har jag kommit på detta med gravsymptom. Men så känns det alldeles alldeles för tidigt att känna av någonting alls liksom. Visst med dottern kände jag av illamåendet suoertidgit men det var ju också väldigt kraftigt. Men jag menar jag är bara äl +4 idag, för räknar äl ifrån i måndags eftersom positivt äl test var i söndags eftermiddag så flyttade även fram bim,så är idag på bim -11 (istället för bim-9) Hatar på ett sätt att jag känner såhär för känns så på tok för tidigt :( Liksom känns inte möjligt redan. Men samtidigt vill jag och hoppas jag så. Men känns som de är inbillning eller att jag känner för jag vill. Men ändå känns det inte som jag inbillar mig eller hoppas sååå jättemycket så de skulle bli inbillning. Jätteflummigt inlägg men ni kanske förstår. Jag hade ju ändå ställt in mig på att börja försöka nästa månad så sätt, och har ändå väldigt mycket tankar på bröllopet och dottern denna månaden. Jag vet inte vad jag vill med detta inlägg,skriva av mig alla tankar och funderingar tror jag. Men vad skulle ni säga om allt detta? Det är bara inbillning va? Eller beror på andra orsaker,typ nervositet och stress inför bröllopet. Suck hatar väntan och ovissheten. Vill bara veta nu ju!!

det är klart det kan vara symptom, eller inga symptom. Kroppen är så olika :) första månaden hade jag jättemkt mens/molvärk men det var inget. Denna månaden hade jag en "nidis" med molvärk och sen kom mensen två dagar för sent.
    Försök att låt dagarna gå och testa i juni sen :)
Svar på tråden BIM juni 2015